در حال بارگذاری
نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس:

پزشکیان، شعار برابری سفره‌ها را واقعیت بخشد

شماره خبر : 1194 - https://asreatrak.ir/short/VvdDk

نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور منتخب در راستای برابری سفره مردم و دولت، گفت: گوش مردم از این شعارها پر است باید شعارها عملی شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، دولت‌های یازدهم و دوازدهم همان‌گونه که در تاریخ به ثبت رسیده، خسارت‌هایی را برای کشور به جا گذاشت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم باب جدیدی از توسعه‌ای که در کشور راکد شده بود باز شد.

 طی سه سال از عمر دولت شهید رئیسی اتفاقات مثبت زیادی در حوزه‌های کلان در کشور ایجاد شد، شاید آن‌گونه که باید فرصت نماند تا انعکاس این گام‌های مثبت در زندگی و معاش خانوارها محسوس شود، اما بااین‌وجود طبق بیانات مقام معظم رهبری که دررابطه‌با شهید آیت‌الله رئیسی فرمودند: شهید رئیسی تراز جدیدی از خدمت و مدیریت را ثبت کرد و فرمودند اگر این دولت ادامه پیدا می‌‎کرد تمام مشکلات کشور برطرف می‌شد، براین‌اساس و با تکیه و اعتماد به بیانات مقام معظم رهبری پیش‌بینی می‌شود که اگر دولت چهاردهم با رئیس‌جمهوری مسعود پزشکیان چه میزان می‌تواند این عملکرد را ادامه دهد و چه میزان می‌تواند با ادامه راه شهید جمهور به موفقیت برسد.

 باتوجه‌به اهمیت موضوع و آغاز به کار دولت چهاردهم در این باب با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» موسی‌الرضا ثروتی، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در سه دوره متوالی نهم، دهم و یازدهم به گفتگو پرداخته‌ایم که در ادامه تقدیمتان می‌شود:

 

 عصر اترک: دولت چهاردهم را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

 موسی‌الرضا ثروتی در پاسخ به این سؤال گفت: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باتوجه‌به ۱۲ سال سابقه کاری در مجلس شورای اسلامی بسیار اخلاق‌مدار و معتقد به اعتقادات است.

 وی با اشاره به اینکه انتخاب پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب به فال نیک گرفته شده، گفت: حرکت‌هایی که پزشکیان تاکنون داشته قابل‌قبول بوده و باتوجه‌به اینکه پایبندی به قانون و حرکت در خط سیاست‌های فکری مقام معظم رهبری در صدر امورش بوده، با حرکت در این مسیر می‌تواند سرمنشأ موفقیت‌ها برای او باشد.

 

 عصر اترک: تحلیل شما از اجرای قانون در دولت‌های مختلف چگونه است؟

 نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه اشکالی که به‌صورت مشترک در همه دولت‌ها وجود داشته رعایت‌نکردن برخی قوانین بوده، گفت: اشکال بر این است که یا قانون بد نوشته می‌شود و یا دولت بد اجرا می‌کنند و این ایراد باید در مجلس و دولت بررسی شود.

 ثروتی بیان داشت: در دوران نمایندگی پزشکیان، بارها اعلام کرده بود که سفره‌های مجلس، دولت و مردم باید یکی باشد و می‌خواست تفاوت‌هایی که باعث بدبینی مردم شده بود را بردارد، اما این گونه نشد.

 

 عصر اترک: مسئولان چگونه می توانند درک واضحی از زندگی مردم پیدا کنند؟

 وی به خدماتی که به‌صورت ویژه برای نمایندگان در نظر گرفته می‌شود، اشاره کرد و گفت: براین‌اساس قطعاً این گروه کمبود را احساس نمی‌کنند درحالی‌که امام خمینی (ره) گفتند که کاندیدای مجلس باید متوسط و متوسط به پایین باشد تا درد مردم را احساس کند وقتی مجلسی درد مردم را احساس نکند نمی‌تواند به داد مردم برسد.

 ثروتی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری درباره مجلس انقلابی، عنوان کرد: نمایندگان چنین مجلسی قطعاً باید به‌گونه‌ای حرکت کنند که بتوانند مشکلات و دردهای مردم را درک کنند تا بتوانند باری از روی دوش آنها بردارند.

پزشکیان، شعار برابری سفره‌ها را واقعیت بخشد

 عصر اترک: نقطه مثبت رئیس‌جمهور منتخب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 وی خاطرنشان کرد: تبعیض‌ها موجود در جامعه، شرایط بد اقتصادی مردم باعث ازبین‌رفتن اعتماد مردم به کشور و دولت و در نهایت ناامیدی آنها شده است.

 نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور منتخب روی نقاط حساس جامعه و بحث تبعیض‌ها دست گذاشته است، گفت: اگر در این مسیر حرکت کند، می‌تواند گام‌های مثبتی برای مردم بردارد.

 وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی ۴۰ سال از سمنان عقب است، بیان داشت: در سفر مقام معظم رهبری باتوجه‌به جایگاه استان بر اساس پتانسیل‌ها اعلام شد که خراسان‌شمالی طی ۱۰ سال آینده باید جزو ۱۰ استان اول کشور باشد، اما تبعیض‌ها ایجاد شده این جایگاه را به ۲۹ رساند.

 

 عصر اترک: ویژگی متمایز دولت شهید رئیسی از سایر دولت‌ها را بیان کنید: 

 ثروتی گفت: دولت شهید رئیسی در بحث عدالت مانور می‌داد و در همین مسیر قدم برداشت؛ اما فرصت اجرا پیدا نکرد و کار نیمه‌تمام باقی ماند.

 

 عصر اترک: دولت چهاردهم بر پایه چه شعارهایی روی کار آمده است؟

 وی با اشاره به شعارهای پزشکیان در راستای راست‌گویی، عدالت، جلوگیری از تبعیض، شایسته‌سالاری، برابری سفره مردم و دولت اشاره کرد و گفت:  گوش مردم از این شعارها پر است باید در عمل دیده شود که چه میزان می‌تواند شعارها را واقعیت ببخشد.

 نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه‌به افرادی که در کابینه پزشکیان دیده می‌شود، کمی از مسیر شعارهایی که داده عمل را دور می‌کند، بنابراین اگر به رئیس‌جمهور منتخب اجازه عمل داده شود می‌تواند به ایده‌هایش جامه عمل بپوشاند.

 ثروتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس و پزشکیان و تأکید بر همکاری دولت و مجلس، اضافه کرد: زمانی که این همکاری جریان داشته باشد می‌تواند موفقیت‌هایی را به همراه داشته باشد.

پزشکیان، شعار برابری سفره‌ها را واقعیت بخشد

 عصر اترک: اعتماد به آمریکا، غرب و نتیجه برجام را در دولت‌های روحانی و رئیسی چگونه تحلیل می‌کنید؟

 ثروتی گفت: همچنین نکته قابل‌توجه این است که در دولت یازدهم، دوازدهم و اجرای برجام، اثبات شد که آمریکا نمی‌خواهد تحریم را بردارد و ایران را به بازی گرفته است.

 این نماینده اسبق مجلس با اشاره به اینکه در دولت روحانی تمام مسائل کشور را به برجام گره‌زده بودند و هیچ پیشرفتی به دست نیامد، گفت: این در حالی است که در دولت سیزدهم بدون برجام موفقیت‌های چشمگیری را شاهد بودیم.

 وی خاطرنشان کرد: براین‌اساس طبق بیانات رهبری که برداشتن تحریم‌ها تدبیر می‌خواهد، قطعاً بالاتر از تحریم، دورزدن آنها است.

 ثروتی بیان داشت: نباید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که تنها کشورهایی همچون امریکا در دنیا هستند، بلکه کشورهای زیادی در سراسر دنیا هستند و  دولت سیزدهم همین کار را پیش گرفت و در مقابل با نادیده‌گرفتن آمریکا، ارتباطش را با سایر کشورهای جهان توسعه داد.

 

 عصر اترک: با خسارت‌های آمریکا در زمان اجرایی‌شدن برجام آیا باید فرصت دوباره‌ای به غرب برای برقراری ارتباط داده شود؟

 ثروتی گفت: با خیانت‌هایی که امریکا علیه ایران داشته است دوباره به دنبال حلیه و فریب است، در دولت‌های قبل که رویکرد اعتماد به امریکا بوده که به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم بنابراین دولت‌ جدید باید از این اتفاقات به‌عنوان عبرت درس بگیرند.

 وی با تأکید بر این موضوع که امریکا ذاتش همین بوده است، افزود: همچنین در زمان دولت روحانی با اجرایی‌شدن برجام، تعطیلی تولیدات هسته‌ای، پایین آوردن میزان غنی‌سازی، اجرای تعهدات FATF در حد ۹۰ درصد اجرا شد اما  در مقابل آمریکا به هیچ‌کدام از وعده‌هایش عمل نکرد.

 

 عصر اترک: رویه دولت سیزدهم را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا ادامه راه این دولت توسط پزشکیان می‌تواند راهگشا باشد؟

 ثروتی با اشاره به این موضوع که امریکا مراحل سقوطش را طی می‌کند، گفت: براین‌اساس دولت چهاردهم بداند که آمریکا به کمتر از تسلیم‌شدن ایران و یا دست برداشتن ایران از ایدئولوژی اسلام قانع نخواهد شد.

 وی گفت: دولت شهید رئیسی در دورزدن تحریم‌ها، ارتباط با کشورهای دنیا و ظرفیت‌سازی در سایر کشورهای آسیایی و اروپایی بسیار عالی عمل کرده است.

 نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین افزایش صادرات نفت، راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل، رسیدگی به مردم، کنترل تورم را از سایر نکات مثبت دولت شهید رئیسی خواند و گفت: امید است که مسیر دولت سیزدهم ادامه پیدا کند، تا به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

 ثروتی با اشاره به اینکه دولت شهید رئیسی در رویکردهای اقتصاد کلان در کشور عالی بود، گفت: این در حالی است که در کنار اقتصاد کلان باید به سفره مردم توجه بیشتری شود که این تلاش‌ها و جهادها برای مردم نیز ملموس‌تر باشد.

 

 گفتگوی تفصیلی از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات