در حال بارگذاری
عصراترک بررسی کرد؛

شکست اسلام داعشی در سایه وحدت اربعینی

شماره خبر : 1596 - https://asreatrak.ir/short/eolZ3

در زمان حاضر دین با دو آفت مهم روبرو است، آفت اول رویکرد داعشی گری و چهره خشن و ترسناک از دین است و آفت دوم شیعه انگلیسی است که توسط غرب پدیده آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، داعش یک گروه ستیزه‌جوی تروریستی اسلام‌گرا، فراملی بود که از شاخه جهادگرایی سلفی اسلام سنی پیروی می‌کرد که چهره‌ای خشن از اسلام را به جهانیان نشان می‌داد؛ اما در راهپیمایی اربعین شیعه و سنی در کنار هم به مردم جهان نشان دادند این گروهک تروریستی چیزی جز پدیده ساخته شده توسط غرب برای دستیابی به اهداف شومش نیست.

همایش عظیم اربعین نشان داد که همه فرق و مذاهب زیر پرچم امام حسین (ع) یکپارچه و متحد توانستند چهره اسلام داعشی و شیعه انگلیسی را از بین ببرند.

شکست اسلام داعشی در سایه وحدت اربعینی

دوشادوش بودن مسلمانان باعث شد داعش از بین برود

استاد حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) نهی‌ازمنکر، امر به معرف، احیا دین و مقابله با بدعت‌هایی بود که بعد از پیامبر در اسلام به وجود آمد.

علی ولی‌زاده افزود: در زمان داعش تحلیل‌گران معتقد بودند عراق تجزیه خواهد شد؛ اما اتحاد شیعه و سنی باعث شد این گروهک تروریستی در نطفه تمام شود .

وی اضافه کرد: فلسفه قیام در آنجا بود که امام حسین (ع) وقتی دیدند در جامعه اسلامی سنت‌های پیامبر حذف شده و بدعت‌ها در جامعه درحال‌رشد هستند قیام شکل گرفت به‌عنوان‌مثال یکی از سنت‌های پیامبر این بود که آدم‌هایی که تقوا دارند باید مسئولیت داشته باشند؛ اما در جامعه‌ای که بدعت باشد ثروت و قدرت اصل و ملاک تقبل مسئولیت بود.

ولی‌زاده واقعیت مسئله عاشورا را این‌گونه شرح داد: حضرت وقتی دیدند باید با یزید بیعت کنند می‌خواستند برگردند اما مردم نگذاشتند و گفتند با یزید بیعت کن که امام حسین (ع) پاسخ دادند، بیعت من یعنی تأیید کارهای یزید.

این کارشناس ادامه داد: علت اصلی شهادت امام حسین (ع) حفظ عزت بود و اصلی‌ترین پایگاه حفظ عزت انسان، استقلال است به همین علت است که جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است برای حفظ استقلال ایران مقابل دشمنان ایستاده است.

وی اضافه کرد: راهپیمایی اربعین، محبت به ولی خدا و قدرت سیاسی ایجاد می‌کند همچنین اربعین ابزاری است برای تولید قدرت که این قدرت حاصل مقابله با داعش است. 

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه در دو جا شیعه و سنی زیر پرچم اسلام قرار گرفتند، ادامه داد: مسلمانان جهان در اربعین به وحدت رسیدند که شعار «حب الحسین یجمعنا» جهانی شد و موضوع دوم پیروزی مقابل گروهک تروریستی داعش بود که این مسئله نشات گرفته از راهپیمایی اربعین است که به ما یاد داد اگر شیعه و سنی در کنار هم باشند آسیب کمتری می‌بینند و با اتحاد داعش را نابود کردند . 

ولی‌زاده بیان کرد: راهپیمایی عظیمی اربعین، جریان سیاسی در جهان است که به مسئله ولایت کمک می‌کند و برای تشکیل ظهور امام‌زمان (عج) تولید قدرت می‌کند.

وی در ادامه به وظیفه زنان ایرانی اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین وظیفه زنان مسلمان ایرانی جهاد تبیین است که حضرت زینب در روز عاشورا در کاخ یزید مسئله قیام را تبیین کرد و پایه‌های حکومت یزید را به لرزه درآورد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در زمان داعش، تحلیل‌گران معتقد بودند عراق تجزیه خواهد شد، توضیح داد: اتحاد شیعه و سنی و دوشادوش هم بودن مسلمانان باعث شد این گروهک تروریستی که پدیده نوظهور ایجاد شده توسط غرب بود در نطفه به هلاکت برسد و برادری شیعه و اهل‌تسنن برای همیشه پابرجا بماند و سال‌به‌سال این مسئله مستحکم‌تر شود.

شکست اسلام داعشی در سایه وحدت اربعینی

حضور اهل‌تسنن در کنار شیعه پاسخی کوبنده به دشمنان است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: امروزه در بین ادیان جهان گرایش به اسلام رشد فزاینده‌ای داشته است؛ بنابراین استعمار با همه توان می‌کوشد که چهره زشت و هراس‌انگیزی از اسلام به جهانیان عرضه کند.

مریم رحیمی از مهم‌ترین اقدامات استعمار علیه اسلام را مترادف دانستن اسلام با تفکر داعش دانست و گفت: داعش، افکاری انحرافی و رفتار خشونت‌بار غیرانسانی نه‌تنها با غیرمسلمانان، بلکه با سایر مسلمانان غیر هم فکر خود دارند و باعث نفرت بشریت از این طیف مسلمان نما شده‌اند.

وی در مورد شیعه انگلیسی افزود: از دیگر اقدامات استعمار مطرح‌کردن شیعه به‌اصطلاح انگلیسی است که با مبانی اصیل شیعه علوی در تضاد و تقابل است.

رحیمی ادامه داد: بی شک در بین اقدامات استعمار در خدشه‌دار کردن چهره اسلام، ایجاد شکاف و اختلاف بین دو مذهب اصلی اسلام یعنی شیعه و اهل‌سنت، فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.

این استاد دانشگاه راهپیمایی عظیم اربعین را نماد وحدت جامعه اسلامی و مظهر اقتدار و اتحاد مسلمانان بیان کرد و گفت: اربعین همه مذاهب و گرایش‌های جامعه اسلامی را تحت پرچم حضرت اباعبدالله گرد هم جمع می‌کند و آن‌ها را از تفرقه و جدایی و اختلاف که آفت دین است در امان می‌دارد که شعار حب الحسین یجمعنا در ذهن‌ها تداعی می‌شود.

رحیمی در مورد حضور اهل‌تسنن در راهپیمایی اربعین توضیح داد: حضور پرشور اهل‌سنت در کنار شیعیان در مراسم اربعین پاسخی کوبنده به دشمنان و بدخواهان اسلام است که همواره می‌کوشند با ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان باعث تضعیف امت اسلامی شده و آنها را از اهداف متعالی خود بازدارند.

شکست اسلام داعشی در سایه وحدت اربعینی

اسلام داعشی و شیعه انگلیسی چهره خشن اسلام را به مردم نشان می‌دهند

عضو هیآت علمی دانشگاه پیام‌نور بجنورد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان در دین مبین پیغمبر اسلام رخنه‌ای ایجاد شد که تغییر حاکمیت دینی یعنی از اهل‌بیت به خاندان بنی‌امیه معاویه و یزید بود.

حمید طیبی در مورد فلسفه امام حسین (ع) توضیح داد: فلسفه قیام حضرت برای احیا دین بود و شاید اگر بخواهیم مدافعین دین را نام ببریم هیچ‌کس به‌اندازه امام حسین مدافع دین نبوده در زیارت اربعین هم ما می‌خوانیم که امام حسین یکی از فداکاران در مسیر حق بوده است.

وی با بیان اینکه دیدگاه امام حسین در مقابل نگاه‌های انحرافی نگاه ویژه‌ای به دین است، ادامه داد: امام دید که مسیر و ریل حاکمیت دینی از مسیر خودش خارج شده و کسی هم حرف گوش نمی‌دهد چاره‌ای نداشت که با تمام وجود و با زن و بچه به میدان بیاید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در صحرا کربلا هم امام حسین با اعوان و امثالش نماز می‌خواند و هم عمر بن سعد نماز می‌خواند، گفت: معلوم می‌شود که جبهه دشمن هم مسلمان بود؛ اما چه نوع اسلامی همیشه مطرح بوده است.

وی بیان کرد: در زمان حال حاضر دین با دو آفت مهم روبرو است آفت اول رویکرد داعشی گری و چهره خشن و ترسناک از دین است که شما می‌بینید در طول سالیان گذشته در منطقه عراق هرجا که وارد شدند آن چهره خشن را از دین نشان دادند.

 طیبی خشن نشان‌دادن چهره اسلام توسط داعش را به نفع استکبار خواند و افزود: در رسانه‌ها وقتی می‌خواهید دنبال شیعه جستجو بزنید این چهره خشن را نشان می‌دهند چهره داعشی گری که مردم را بترسانند و دافعه ایجاد کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شیعه انگلیسی در عراق پایگاه دارد، شرح داد: شیعه انگلیسی نگاه دیگری به دین شیعه اهل‌بیت است که فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، حرکت‌هایی است که دشمن می‌پسندد که در عراق، کربلا، نجف شعبه دارند و به‌شدت فعالیت می‌کنند و متأسفانه به نام دین آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

طیبی از اهداف داعش و شیعه انگلیسی گفت: این دو پدیده نوظهور غربی دنبال جذب نسل جدید هستند حال دیدگاه دینی که در محرم و اربعین به نام اسلام ناب محمدی (ص) به مردم عرضه می‌شود به نام امام حسین (ع) است و همه افرادی که در مسیر اربعین حرکت می‌کنند دو ویژگی دارند، ویژگی اول این است که این مسیر یک مسیر وحدت‌آفرین است در آنجا شما شیعه و سنی و فرق مختلف را از هم تشخیص نمی‌دهید؛ چون همه در یک مسیر و با یک جلوه آمدند تا وحدت آفرینی کنند.

 طیبی ادامه داد: بیش از بیست میلیون انسان از تمام عالم با یک پرچم جمع می‌شوند تا به‌عنوان‌مثال نماز برپا کنند.

وی ویژگی دوم را تکیه بر شریعت اسلام دانست و گفت: شما در مسیر اربعین ممکن است حرکت‌های انحرافی را در گوشه و کناری ببینید؛ اما معمولاً پایبند به شریعت مبین اسلام هستند.

طیبی بیان کرد: به‌عنوان‌مثال نحوه پوشش را مدنظر بگیرید که امروزه یک معضل اجتماعی است و به‌شدت موردتوجه مخالفان دین است؛ اما شما در اربعین می‌بینید که پوشش به نحو کامل رعایت می‌شود تمام افرادی که ممکن است حرف و حدیثی هم داشته باشند پوشش را به‌عنوان یک جلوه اربعینی می‌بینند و این یعنی رعایت شریعت مقدس حضرت محمد (ص) در اربعین به اوج خودش می‌رسد.

نتیجه‌گیری: در پیاده‌روی اربعین اتحاد شیعه و سنی را شاهد هستیم که با وحدت و یکپارچگی توانستند چهره اسلام داعشی و شیعه انگلیسی را که دست‌ساخته غرب برای دستیابی به اهدافشان بود را از بین ببرند و همه مسلمانان دنیا زیر پرچم امام حسین (ع) یکدل و یکرنگ شوند.

گزارش از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات