در حال بارگذاری
در موکب امامزادگان خراسان‌شمالی؛

روزانه ۲ هزار نان توزیع می‌شود

شماره خبر : 1516 - https://asreatrak.ir/short/NE99J

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: در موکب آستان مقدس امامزادگان استان روزانه ۲ هزار قرص نان پخت و توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم آسوده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: موکب آستان مقدس امامزادگان خراسان شمالی واقع در میدان اربعین استان ایلام مرز مهران در خدمت زائران اربعین حسینی است که با خدمات توزیع غذای گرم در وعده‌های شام، نهار و صبحانه همچنین پخت نان از زائران حسینی استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در این موکب میوه، شربت و چایی نیز توزیع می‌شود، افزود: در ۱۰ نانوایی سیار با همکاری خادمین خراسان شمالی روزانه ۲ هزار قرص نان و هچنین ۳ هزار پرس در وعده صبحانه بین زائران حسینی پخت و توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در مورد فعالیت‌های فرهنگی که در موکب آستان مقدس امامزادگان استان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برپایی نماز جماعت در سه وعده، توزیع اقلام فرهنگی، تصاویر شهدا، نقاشی با کودک و اهدا جوایز و توزیع چفیه روزانه در بین زائران اهدا می‌شود.

آسوده با بیان اینکه این موکب روزانه ۱۰ هزار پرس نهار و شام بین زائران حسینی توزیع می‌کند، ادامه داد: ۶۵ نفر خادم نیز در قالب این موکب در مرز مهران خدمت رسانی می‌کنند که ۱۵ نفر از خادمین خانم هستند.  

این مسئول بیان کرد: سال گذشته این موکب به یک میلیون زائر خدمت‌رسانی کرده است که چون تا یک هفته بعد از اربعین این موکب به خدمت‌رسانی زوار مشغول خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود امسال خدمت‌رسانی موکب آستان مقدس امامزادگان خراسان شمالی به یک میلیون و ۵۰۰ نفر زائر برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در مورد برنامه جاماندگان اربعین که در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، گفت: عزاداران حسینی در روز اربعین شهرستان بجنورد از میدان شهید با پای پیاده به سمت امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) مشرف می‌شوند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات