سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ساعت ۱۵:۶
خطیب موقت نماز جمعه شهرستان اسفراین:

کلمه لا إله إلّا اللّه نجات‌دهنده هر ملتی است

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان اسفراین گفت: تا زمانی که زیر سایه کلمه لا إله إلّا اللّه و ولایت پیامبر و ائمه زندگی می‌کنیم کسی نمی‌تواند به ما کاری داشته‌باشد.
کلمه لا إله إلّا اللّه نجات‌دهنده هر ملتی است,

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک از اسفراین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین عزیزی بعد از دعوت به تقوای‌الهی گفت: عمر بسیار کوتاه است؛ برای دنیای کوتاه آخرت، میلیون سالی را از دست ندهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی ادامه داد: تلاشمان این باشد آنجایی که دین به ما گفته خوب باشید خوب باشیم و آنجایی که گفته از مسائلی دوری کنیم دوری بجوییم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که زیر سایه کلمه لا إله إلّا اللّه و ولایت پیامبر و ائمه زندگی می‌کنیم کسی نمی‌تواند به ما کاری داشته‌باشد، ولی اگر روزی دین را کنار گذاشتیم بدانید که دیگران بر ما مسلط می شوند.

خطیب موقت اسفراین اظهار کرد: مسئله دیگر حمله آمریکا و شکست او در سال هزار و سیصد و پنجاه و نه است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، آمریکا از زمانی که دستش از ایران کوتاه شد تصمیم گرفت از راه نظامی وارد شود و براندازی کند، اما شنهای طبس مامور شدند که او را شکست دهند تا عبرت بگیرد، اما بارها دسیسه کرد ولی از هیچ کدام عبرت نگرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی با اشاره به روز شورا تصریح کرد: مشورت در قرآن هم آمده و خواسته شده که در کارها با مشورت کارها را انجام دهیم هرکس در زندگی مشورت کند موفق می شود شوراهای عزیز اگر می‌خواهید عزت پیدا کنید خدمتی بالاتر از دستگیری از مردم نیست.

وی گفت: این مردم خون دادند، جان دادند تا زندگیشان بهتر شود پس از جناح‌بندی‌ها و رفیق‌گیریها دوری بجویید، و فقط و فقط با همتتان کار و رضایت خدا باشد.

خطیب موقت ادامه داد: در احادیث آمده است، از هزار مرتبه طواف خانه کعبه بالاتر است اگر کسی گره گشایی از کار مردم انجام دهد.

مناسبت دیگری که حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی حول محور آن جملاتی را بیان کردند گفته روز معلم است که اظهار داشتند: شهید مطهری انسانی بود که امام خمینی درباره او گفت مطهری پاره تن اسلام بود یکی از دست های قوی انقلاب بود که از ما گرفتند.

وی با تشریح جایگاه شهید مطهری و خدمات خاص این شهید بزرگوار ادامه داد: مطهری یک فرد نبود یک مکتب و جریان بود که می تواند برای جامعه فرهنگی ما الگو بوده و باشد، الان جامعه ی فرهنگی باید از مطهری الگو بگیرد اصلی ترین ویژگی شهید مطهری بصیرت بود.

وی بعد از تبریک روز معلم گفت: اگر می‌خواهید نقش بی‌بدیلی داشته‌باشید بالاترین خدمت به بشر، نشر معارف دینی است؛ گلایه‌ای هم از برخی مدارس و کلاس ها داریم که کمتر رنگ و بوی معارف دینی به خود گرفته و در کلاس‌ها کمرنگ شده‌است.

مناسبت پیش روی دیگر که از دیروز شروع شده هفته کار و کارگر می‌باشد وی با اشاره به روایت پیامبر در رابطه با مزد و نقش کار تاکید کرد: درباره ارزش کار همین بس که پیامبر دست کارگر را بوسید، عبادت هفتاد جز دارد بهترین آن طلب روزی حلال است، و کسی که بر اثر خستگی کار بخوابد روز قیامت در حالی وارد می شود که بخشیده شده است.

وی در رابطه با عملیات وعده صادق گفت: بعد از زدن موشک ها جایگاه و دیپلماسی ایران تغییر کرد ما درود می‌فرستیم به روح شهیدانی که در این راه تلاش کردند و شهید شدند.

وی گفت: موضوع فلسطین موضوع مهمی است امروزه فلسطین دیده شده است و همه اینها زیر پرچم اسلام است همه کشورها درباره فلسطین صحبت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه اسفراین در رابطه با عفاف و حجاب و اجرای طرح نور به وسیله نیروی انتظامی گفت و ادامه داد: باید گفت که خواهران گرامی نیز می توانند به کمک بیایند؛ هر قوم و ملتی که نابود شد و آسیب‌پذیر گردید، یک علتش همین بی‌حجابی و بی‌عفتی زنان در آن جامعه بوده است.

انتهای خبر/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک