شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ساعت ۱۰:۲۲
فرماندار اسفراین:

گود زینل‌خان اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش

فرماندار اسفراین گفت: گود زینل‌خان در ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش و کُشتی با‌چوخه است.
گود زینل‌خان اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش,

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، مسلم نوری در جلسه هماهنگی مسابقات بین‌المللی کوراش و ستاد کُشتی باچوخه این شهرستان با توجه به تصمیم ستاد کُشتی باچوخه به دلیل تقارن ۱۴ فروردین با ماه مبارک رمضان، این کُشتی در ۲۴ فروردین سال جدید در محل گود چشمه زینل‌خان برگزار می‌شود.

وی گفت: با تصمیم ستاد مسابقات بین‌المللی کوراش در روز قبل یعنی ۲۳ فروردین‌ماه در همین مکان با حضور ۱۵ کشور مسابقات بین‌المللی کوراش برگزار خواهد شد.

فرماندار اسفراین با تاکید بر حفظ میراث‌و‌فرهنگ شهرستان، افزود: کُشتی باچوخه یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین ورزش‌های سنتی و بومی ایران به‌ویژه برای مردم خراسان‌شمالی است که ضروری است به‌منظور حفظ این میراث همه دستگاه‌ها پای کار باشند. 

نوری ادامه داد: به‌همین منظور از همه ورزش دوستان، پیشکسوتان، رسانه‌ها و صاحب‌نظران این رشته ورزشی برای برگزاری باشکوه آن درخواست کمک و همکاری داریم. 

رئیس ستاد کُشتی باچوخه اسفراین تصریح کرد: در برگزاری این رویداد ورزشی، برگزاری با شکوه و منظم آن ضروری است.

وی گفت: با توجه به رکوردهای ورزشی که در شهرستان اسفراین در خصوص کُشتی باچوخه در سالیان اخیر بوده به همت مجموعه مدیران و پهلوانان و دلسوزان شهرستان گام‌های مؤثری در خصوص ماندگاری این ورزش مردمی برداشته شده است.

فرماندار اسفراین با اشاره به آمادگی این شهرستان برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی کوراش افزود: در همین راستا تاکنون ۱۵ تیم خارجی برای شرکت در این رویداد ورزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوری از برگزاری بازارچه در روز برگزاری مسابقات کُشتی باچوخه خبر داد و اعلام کرد: به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت سایر حوزه‌ها و کمک به رونق اقتصادی مردم و همچنین معرفی شهرستان، ادارات زیرمجموعه با هماهنگی و تعامل نسبت به برگزاری برنامه‌ها اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: همه مدیران شهرستان تا پایان برگزاری مسابقات، در آمادگی کامل باشند و تجهیزات و امکانات اداری خود را در اختیار ستاد قرار دهند.

انتهای خبر/دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک