شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ساعت ۲۲:۱۰

نرخ بیکاری زمستان گذشته در خراسان‌شمالی ۱۰/۵ درصد گزارش شد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی گفت: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان در فصل زمستان پارسال ۱۰.۵ درصد گزارش شد.
نرخ بیکاری زمستان گذشته در خراسان‌شمالی ۱۰.۵ درصد گزارش شد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، اسماعیل براتی روز پنجشنبه معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی اظهار کرد: زمستان پارسال ۱۰.۵ درصد از جمعیت فعال استان بیکار بودند که این رقم نسبت به فصل زمستان ١٤٠١، سه درصد افزایش یافته است.

وی افزود: خراسان شمالی در این شاخص در رتبه هشتم استان های کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین نرخ بیکاری کشور در فصل زمستان پارسال مربوط به استان کرمانشاه با ۱۷.۴ درصد و کم ترین نرخ بیکاری مربوط به استان قزوین با ۴.۷ درصد است.

براتی درباره نرخ مشارکت اقتصادی در استان گفت: زمستان پارسال ۴۶.۸ درصد جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر استان از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این رقم نسبت به فصل زمستان ١٤٠١، ۸.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) به معنی نسبت جمعیت فعال (شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار و به عبارتی جمعیت جویای کار به جمعیت درسن کار است.

نرخ بالای مشارکت اقتصادی نشان دهنده افراد جویای کار بیشتر است و در عین حال وجود اشتغال ناقص سبب شده تا با وجود اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، درآمد کسب شده مردم کفایت معیشت را نداشته و سرانه درآمد خانوارها در این استان نیز به نسبت استان های دیگر پایین باشد.

نرخ بیکاری، درصدی از جمعیت مایل به اشتغال بدون شغل است. در زمان‌ وخامت اوضاع اقتصادی و کمیاب بودن موقعیت‌های شغلی، انتظار افزایش نرخ بیکاری وجود دارد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک