شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۰۲ - ساعت ۱۴:۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی اعلام کرد:

مجوز آب صنایع استان ابطال شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی گفت: بر اساس قانون ابلاغی سال ۱۴۰۲ و دستور وزیر نیرو، در استان مجوز تامین آب واحدهای صنعتی با مصرف سالانه ۳۰۰ هزار متر مکعب از محل سدها و چاه‌ها، باطل شد.
مجوز آب صنایع استان ابطال شد,

عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» به قانون بند ع تبصره ۸ سال ۱۴۰۲ درباره صدور مجوز تامین آب صنایع از محل پساب تصفیه خانه‌ها، اشاره و اظهار کرد: مبتنی بر این قانون ابلاغی و دستور وزیر نیرو، در سال ۱۴۰۲، در سطح کشور مجوز تامین آب تمامی صنایع با میزان مصرف ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال از محل سدها و چاه‌ها باطل شد.  

مرتضوی گفت: در خراسان شمالی نیز به جز صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، مجوز تامین آب مابقی واحدهای صنعتی با میزان مصرف سالانه ۳۰۰ هزار متر مکعب و بیشتر از محل سدها و چاه‌ها باطل شد.  

وی در ادامه عنوان کرد: البته به صنایع مشمول اجرای این قانون مهلتی اعلام شده است که بر اساس مدت زمان ایجاد و اتصال به پساب تصفیه خانه‌ها، به صورت موقت در مهلت مقرر اعلامی از منبع آبی فعلی خود بهره برداری کنند.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی افزود: مجوز اصلی تامین آب صنایع یاد شده ابطال و برای آنها مجوز موقت صادر شده است که این مجوز موقت، پس از پایان مهلت مقرر تمدید نخواهد شد.  

وی تصریح کرد: این ابلاغیه به شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ استان اعلام شده است.  

مرتضوی بیان کرد: مجتمع‌های صنعتی پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، کارخانه سیمان، منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، شهرک‌های صنعتی از جمله واحدهای صنعتی مشمول اجرای این قانون هستند.  

وی در ادامه درباره طرح ناتمام سیمان سمنگان و امتیاز آب آن نیز اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۳ مجوز اصلی تأمین آب این طرح ناتمام از محل سد شیرین دره ابطال و به سرمایه گذار اعلام شد که خود تأمین آب این طرح را انجام دهد.  

جای گرفتن طرح انتقال آب از سرانی در فهرست اجرای طرح‌های اضطراری وزارت نیرو 

مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود، درباره تامین اعتبار ملی اجرای طرح انتقال آب از سرانی به مناطق مسکونی هدف نیز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، مجوز ماده ۲۳ اجرای این طرح صادر شد همچنین این طرح مصوبه وزارت نیرو را نیز کسب کرده و در فهرست طرح‌های اضطراری این وزارتخانه قرار گرفته است.  

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه تاییدیه سازمان برنامه و بودجه بابت تامین اعتبار مالی اجرای این طرح نیز کسب شد و در لایحه بودجه سال مالی ۱۴۰۳ قرار گرفت.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: منتظر هستیم در مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه بودجه سال مالی ۱۴۰۳، مصوب و پس از آن پیوست‌های لایحه مصوب شده نیز تایید شوند تا این طرح آبرسانی از سال مالی ۱۴۰۳ دارای ردیف اعتباری شود.  

مرتضوی گفت: مناطق مسکونی هدف از محل اجرای این طرح آبرسانی شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج و روستاهای در مسیر خط انتقال آب از سرانی هستند.  

مصاحبه از: سمانه قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک