شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ساعت ۱۹:۵۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی:

۶ ایستگاه سلامت نوروزی در خراسان‌شمالی راه‌ اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از راه اندازی ۶ ایستگاه سلامت نوروزی در استان خبر داد.
۶ ایستگاه سلامت نوروزی در خراسان‌شمالی راه‌ اندازی شد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایسنا، دکتر جواد شاهین‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهارکرد: در ایام نوروز، تمام متخصصان در بیمارستان‌ها و کادر سلامت در اورژانس‌، مراکز جامع سلامت، داروخانه های شبانه روزی و تیم‌های نظارت و بازرسی بهداشت آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه همانند گذشته، خدمات بخش سلامت تعطیل نیست، افزود: کمیته سلامت نوروزی در دانشگاه تشکیل شده است و به صورت شبانه روزی خدمات رسانی و مسائل و مشکلات احتمالی رصد می شوند تا مردم و مسافران از بهترین خدمات در این روزها بهره مند شوند.

دکتر شاهین فر با تاکید براینکه تمامی بیمارستان‌ ها، اورژانس‌ ها، تعدادی از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه بهداشتی، داروخانه ها به صورت ویژه فعال هستند، عنوان کرد: ۶۰ پایگاه خدمات جامع سلامت و پایگاه بهداشتی، ۵۶ داروخانه، ۷ کلینیک تخصصی دولتی، ۹ بیمارستان با حضور تیم های کامل بهداشت و درمان آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند و نحوه ارائه خدمات مرتباً رصد می شوند.

 وی ادامه داد: پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی بیمارستانی به طور ویژه حضور دارند و خدمات اورژانسی را به بیماران، مسافران و مراجعان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی بخش های بستری در بیمارستان ها در این ایام فعال هستند، اذعان کرد: بیماران خاص و دیالیزی نیز در مراکز مشخص شده می توانند خدمات درمانی را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آمادگی کامل اورژانس پیش بیمارستانی نیز خبر داد و گفت: ۶ ایستگاه سلامت نوروزی در جاده های استان راه اندازی شده‌اند و علاوه بر آن ها ۵۰ پایگاه اورژانس نیز ارائه خدمت می کنند.

دکتر شاهین فر از آمادگی کامل و ۲۴ ساعته ۶ ایستگاه سلامت نوروزی با حضور کارشناسان فوریت های پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح سلامت نوروزی ۳۵۰ نفر پرسنل اورژانس دانشگاه در آماده باش هستند.

وی افزود: علاوه بر پایگاه‌ های موجود، امکاناتی از جمله آمبولانس ها، اتوبوس آمبولانس ‌ها و موتور آمبولانس در اماکن پرتردد در ایام نوروز فعال خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تامین سلامت مردم در روزهای نوروز، تصریح کرد: در طرح سلامت نوروزی، ایمنی مواد غذایی و پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا نیز توسط تیم ها و ارزیابان بهداشت محیط رصد و نظارت می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت نظارتی تیم‌های بهداشت محیط از ۱۵ اسفند امسال آغاز و تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: اقداماتی از جمله نظارت مواد غذایی، ایمنی آب، بهداشت فردی و عمومی، بهداشت ساختمان، ابزار و تجهیزات و کنترل استعمال دخانیات به ویژه در اماکن عمومی، کنترل حشرات و ناقلان بیماری، با حضور و ۲۴ تیم سیار او ۱۱۴ بازرس بهداشت محیط در بازه زمانی مذکور، انجام خواهد شد.

دکتر شاهین فر افزود: نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، مراکز بین راهی، رستوران ‌ها، میادین میوه و تره ‌بار، فروشگاه ‌های زنجیره‌ ای، قنادی‌ ها، کارگاه تولید شیرینی، مجتمع‌ های خدمات رفاهی بین راهی، مراکز تهیه و طبخ شیرینی سنتی، مراکز ارائه افطاری و سحری و وسایل حمل و نقل مواد غذایی از جمله مواردی هستند که توسط بازرسان ما رصد و پایش می شوند.

وی یادآوری کرد: نظارت بر اماکن عمومی به ویژه اماکن بین راهی، مهمانسراها، هتل‌ ها، اقامتگاه ها، تفرجگاه‌ ها، جایگاه‌های سوخت، پاساژها و کلیه مراکز تجمعی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ ها و ایستگاه‌ های حمل و نقل عمومی نیز در این ایام انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: بازرسی از سامانه های تأمین آب آشامیدنی، ارزیابی ریسک آنها، انجام کنترل کیفی،  کلرسنجی و نمونه برداری نیز در این ایام به طور ویژه انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی زمینه ارائه بهترین خدمات در ایام نوروز را مهیا کرده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک