شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ساعت ۱۲:۲۳
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۱ شهرک صنعتی انرژی خورشیدی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای ایجاد ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در هشت استان نیز برنامه ریزی شده، گفت: در راستای تأمین برق پایدار بخش صنعت از ۱۲۷ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۹۰ هزار و ۳۸ کیلووات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی سال ۱۴۰۲ بهره برداری شده است.
 برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۱ شهرک صنعتی انرژی خورشیدی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی، بستر مورد نیاز برای استقرار واحدهای تولید برق مقیاس کوچک از منابع تجدید پذیر را فراهم کرده و این سیاست در راستای رفع چالش‌ها و ناترازی موجود در تولید و مصرف برق در کشور است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین گفت که احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سقف سوله‌های واحدهای صنعتی، اراضی واگذار نشده در شهرک‌ها و نواحی موجود و احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است.

مقیمی با بیان اینکه در این راستا اولین شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی شال قزوین به وسعت ۷۸۵ هکتار و پیش بینی تولید ۲۲۰ مگاوات برق آغاز به کار کرد، گفت: بهره برداری از ۱۲۷ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۹۰ هزار و ۳۸ کیلووات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دیگر اقدامات در راستای تأمین برق پایدار بخش صنعت از طریق توسعه انرژی‌های تجدید پذیر بوده است.

همچنین به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در هشت استان قزوین، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، فارس، بوشهر و کردستان نیز برنامه ریزی شده است. همچنین احداث چهار شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در استان‌های قزوین و کرمان عملیاتی شده و ۱۱۵ زون خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود با وسعت ۵۱۳۷ هکتار جانمایی شده است که مجموعه این اقدامات نقش تاثیر گذاری در تامین برق پایدار واحدهای صنعتی و توسعه انرژیها تجدید پذیر دارد.

گفتنی است شهرک‌های صنعتی عموما در فصل تابستان به دلیل محدودیت‌های تامین برق، با مشکل قطعی برق مواجه هستند و به همین دلیل شهرک‌ها به دنبال راه‌های جایگزین برای تامین برق واحدهای صنعتی هستند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک