شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ساعت ۸:۴۸
گزارشی از حال و هوای انتخاباتی ۸ روز مانده به انتخابات؛

دورخیز مانه، سملقانی‌ها برای تکرار حضوری بی‌نظیر

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس برگزار خواهد شد.
دورخیز مانه، سملقانی‌ها برای تکرار حضوری بی‌نظیر,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک  پس از موافقت شورای نگهبان با یکی از تاریخ‌های پیشنهادی وزارت کشور، تصمیم بر این شد که این انتخابات هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه برپا شود.

ثبت‌نام اولیه داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی مدت یک هفته در ۲۷ مهر تا ۳ آبان ۱۴۰۲ انجام شد.

در استان خراسان شمالی ۱۰۳ نامزد برای تصدی منصب نمایندگی رقابت می‌کنند، حوزه انتخابیه بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و سملقان و مانه دو نفر نماینده به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند.

هرچند که فرصت قانونی تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امروز سوم اسفندماه است لیکن تبلیغات زیر پوستی توسط اکثر نمایندگان در قالب جلسات و دیدار با اهالی شهر و روستاها در جریان بود و فضا و حال و هوای اکثر شهر و روستاها درگیر انتخابات و گمانه‌زنی‌ها از اینکه چه کسی موفق می‌شود و رأی می‌آورد نقل هر جلسه و مجلس است.

در شهرستان‌های سملقان و مانه باوجود اینکه در هشتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیشترین آمار مشارکت را داشته‌اند امسال به‌عنوان دو شهرستان مجزا در انتخابات شرکت می‌کنند.

وجود ۵۲۰ نفر دانش‌آموز رأی اولی و مردمی ولایی و ولایت‌مدار در این شهرستان و تعدد زیاد کاندیداها رقابت را بر سر دو کرسی که قرار است مردم در مجلس شورای اسلامی داشته باشند را سخت‌تر کرده است.

 

افزایش شعب اخذ رای در شهرستان سملقان 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان سملقان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک از افزایش ۱۱ شعبه اخذ رای نسبت به دوره قبلی انتخابات جهت تسهیل دسترسی مردم به صندوق رای خبر داد وافزود: امسال ۷۷ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان داریم که ۲۸ شعبه مربوط به مناطق شهری و ۴۹ شعبه مربوط به روستاها هستند.

منصور مجردی افزود: از مجموع ۵۳ شعب ثابت ۲۷ مورد برای مناطق روستایی و ۲۶ شعبه مختص مناطق شهری هستند که ۲ شعبه سیار برای مناطق شهری و همچنین ۲۲شعبه سیار برای مناطق روستایی داریم.

وی گفت: هدف همه ما حضور حداکثر در پای صندوق‌های رای و انتخابی آگاهانه است و تلاش می‌کنیم مردم پای صندوق رای حضور یابند.

 

بیشترین درصد مشارکت شهرستان در استان در انتخابات سال۱۴۰۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان سملقان ادامه داد: دشمن از همه حربه‌ها استفاده کرده است تا مردم را ناامید کنند تا پای صندوق رای حضور پیدا نکنند ولی مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و افزایش ۳۷ درصدی نسبت به سال قبل این مهم را به گوش دشمن رساندند که همیشه پای کار این نظام هستند و هیچ وقت این انقلاب تنها نخواهد ماند.

مجردی افزود: در دهه فجر امسال افزایش ۲۰۰ درصدی افتتاحیه پروژه‌ها را داشتیم که به نسبت آن تخصیص اعتبارات نیز افزایش چشم گیری داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری شهرستان مانه و سملقان بیشترین درصد مشارکت را در کل استان داشته است بیان کرد: جهت افزایش مشارکت و حضور مردم جلسات جهاد تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در جهت اقناع سازی افکار عمومی در کل شهرستان و برای اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود تا توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شود و مردم با خدمات نظام و انقلاب و اهمیت حضور در پای صندوق رای آشنا شود و حضور حداکثری داشته باشند.

 

وجود ۲۷ شعبه اخذ رای در شهرستان مانه

فرماندار شهرستان مانه در گفتگو با خبرنگار عصر اترک به عنوان اولین فرماندار شهرستان جدید التاسیس مانه که امسال اولین انتخابات به صورت مستقل در آن برگزار می‌شود، گفت: در این شهرستان دو حوزه انتخابیه یکی در بخش مرکزی و دیگری در بخش شیرین سو داریم .

منوچهر یوسفی افزود: در بخش شیرین سو ۱۳ شعبه اخذ رای مستقر هستند که از این تعداد ۴ شعبه ثابت و ۹ شعبه دیگر سیار هستند.

وی ادامه داد: همچنین در مرکز شهرستان ۲۷ شعبه اخذ رای داریم که ۱۰ عدد ثابت و ۱۷ مورد از این شعبه‌ها سیار هستند.

یوسفی تصریح کرد: امسال در دهه مبارک فجر ۴۷ طرح در شهرستان ما مبلغ ۲۰۰ میلیاد تومان افتتاح شد که این از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: با بیان دستاوردهای نظام و انقلاب برای مردم و در مجالس با شوراهای بخش و روستا و برگزاری جلسات جهاد تبیین سعی در آگاهی بیش از پیش مردم نسبت به خدمات نظام و انقلاب داریم و امیدواریم انتخاباتی پر شور و حضور حداکثری را داشته باشیم.

 

وجود ۵۲۰ رای اولی در شهرستان‌های مانه و سملقان

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های سملقان و مانه در گفتگو با عصراترک از وجود ۵۲۰ رای اولی در سطح دو شهرستان خبر داد و افزود: دانش آموزان در مدرسه با شیرینی اولین رای گیری و ضرورت حضور خود و والدینشان در جلسات صبحگاهی آشنا می‌شوند.

محسن روحانی ادامه داد: برنامه ریزی شده است که مدیران ده دقیقه آخر کلاس‌ها را به تبین و مباحث مربوطه به انتخابات اختصاص دهند.

روحانی همچنین از جشن رای اولی‌ها سخن گفت و افزود: در این هفته جشن رای اولی‌ها با برنامه‌های مفید و حضور رای اولی‌های شهرستان برگزار می‌شود.

گزارش از صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک