شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ساعت ۸:۱۰

تست و پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر قائم - ۱۰۵ سال آینده انجام می‌شود

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به پرتاب ماهواره ثریا گفت: گام بعدی در حوزه فضایی استفاده از ماهواره‌بر قائم - ۱۰۵ است که در سال آینده تست و پرتاب تحقیقاتی این ماهواره‌بر را خواهیم داشت.
تست و پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر قائم - ۱۰۵ سال آینده انجام می‌شود,

به گزارش عصراترک به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران امشب در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه خبر سیما با اشاره به پرتاب ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم -۱۰۰ گفت: امروز برگ زرینی از تاریخ فضایی کشور ورق خورد و پرتاب امروز از چند جهت حائز اهمیت بود.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: پرتاب با یک ماهواره بر تماماً سوخت جامد ایرانی که برای اولین بار توانست یک ماهواره ایرانی را در مدار قرار بدهد، انجام شد.

سردار حاجی‌زاده گفت: برای اولین بار ماهواره بر توانست ماهواره را در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بدهد که کشور ما برای اولین بار این مدار را فتح می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه تاکنون فقط ماهواره‌های داخلی خود که شامل سه گانه نور بود را پرتاب کرده بود ولی امروز توانستیم یک خدمت به دولت انجام بدهیم و یک ماهواره متعلق به دولت و پژوهشگاه فضایی ایران را پرتاب کنیم.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران بیان کرد: همانگونه که سپاه در عرصه‌های مختلف به دولت خدمات رسانی می‌کند در عرصه فضایی پس از این هم در خدمت دولت خواهیم بود و چرخه فضایی دولت با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

سردار جعفرآبادی با اشاره به برنامه‌های آینده نیروی هوافضای سپاه در حوزه فضایی اظهار کرد: برنامه بعدی این است که اولاً ماهواره‌بر قائم ـ ۱۰۰ در چرخه عملیاتی قرار می‌گیرد و دانشمندان و متخصصان ما به سراغ طراحی گام بعدی می‌روند.

 

 

 

وی افزود:گام بعدی در حوزه فضایی استفاده از ماهواره‌بر قائم - ۱۰۵  است که موتورهای قوی‌تری دارد و ساختار آن جدیدتر است که در سال آینده تست و پرتاب تحقیقاتی این ماهواره‌بر را خواهیم داشت.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران اظهار کرد: ما به مرور آماده می‌شویم تا طی دو یا سه سال آتی به ماهواره‌بر قائم- ۱۲۰ برسیم که این ماهواره‌بر قرار است ما را به مدار ۳۶ هزار کیلومتری برساند.

وی ادامه داد: سه سال آینده وارد مرحله پرتاب‌های تحقیقاتی ماهواره بر قائم ۱۲۰ خواهیم شد.

پایان پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک