شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ساعت ۱۰:۲۶
کارشناس مسائل سیاسی:

سرنوشت کشور در لوای انتخابات تعیین می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: قشر جوان که تازه به عرصه سیاست وارد می‌شوند، لازم است بدانند کشور اختیار تعیین سرنوشت را در دستان عموم مردم قرار داده است.
سرنوشت کشور در لوای انتخابات تعیین می‌شود,

 حسین پورلسانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصر اترک» اظهار کرد: خواسته یا ناخواسته در ذیل نظامی زندگی می‌کنیم که دو مبنا دارد و منافع ما به‌نظام و کشور گره‌خورده است همچنین زندگی اجتماعی سیاسی ما به ساختار نظام گره‌خورده است.

 پورلسانی با بیان اینکه ساختار نظام کشور بر مبنای دو محوریت اسلامیت و جمهوریت است، افزود: باتوجه‌به موضوع موردبحث محور جمهوریت را بررسی می‌کنیم. محور جمهوریت فضایی را ایجاد می‌کند که در زندگی اجتماعی‌مان بتوانیم چه خوب یا بد سرنوشت‌ساز باشیم.

 این عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: مردم کشور با شرکت در انتخابات و نوع انتخابشان تأثیر مهمی در سرنوشت، آینده، پیشرفت و توسعه کشور دارند.

 پورلسانی با بیان اینکه قشر جوان که تازه به عرصه سیاست وارد می‌شوند، لازم است بدانند کشور اختیار تعیین سرنوشت را در دستان عموم مردم قرار داده است، عنوان کرد: به طور حتمی در وضعیتی قرار داریم که کشور این اختیار سرنوشت را به خودمان در لوای انتخابات واگذار کرده است.

 این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حضور در انتخابات غیر از اینکه تکلیفی بر گردن ما برای محکم کردن پایه‌های نظام است. فرصتی در اختیار عموم قرار داده است که بتوانیم آدم‌های قوی، متخصص و متعهد برای سپردن امورات کشور انتخاب کنیم.

 وی در ادامه گفت: ریل‌گذاری آینده کشور از دل انتخابات بیرون می‌آید به این صورت که مسیر کشور یا با سرعت خوبی حرکت می‌کند یا برعکس با وعده وعیدهای دروغین با سرعت کندتری به قله می‌رسیم.

 پورلسانی با بیان اینکه هنر امام و انقلاب بود که به این نکته توجه کرد که حضور مردم در عرصه‌های مختلف باعث تقویت نظام می‌شود، تصریح کرد: دقت و توجه در دو نکته مهم است اول اینکه نقش مردم در عرصه سیاسی قوی شود که این عامل باعث استحکام و قوت پایه‌های نظام می‌شود.

این عضو هیأت علمی بیان کرد: اگر مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند این نظام از اقتدار و قدرت بالایی برخوردار خواهد بود .

 این کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد: هدف دشمن ضربه به‌نظام است که این مهم با بی‌توجهی مردم به حضور در عرصه مشارکت اتفاق می‌افتد، اگر دشمن مراسم سالگرد حاج‌قاسم را هدف قرار می‌دهد، اگر پیاده‌روی کربلا را می‌زند چرا که می‌بیند مردم حضور دارند و هدفش کم‌رنگ کردن حضور مردم است.

 وی در ادامه افزود: جوانان بدانند که باید شامه‌مان را قوی کنیم چراکه دشمن برای انتخابات برنامه‌ریزی کرده است که حضور مردم را کم‌رنگ کند و مردم را از صحنه بیرون بکشند.

انتهای خبر/ دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک