شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ساعت ۱۲:۳۴

تقدیر رئیس‌جمهور از سپاه پاسداران برای ارتقای آرامش و امنیت در منطقه

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه برای ارتقای آرامش و امنیت و همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که مخلصانه، مجاهدانه و بی‌نام و نشان برای تامین و حفظ امنیت کشور شبانه‌روز تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.
تقدیر رئیس‌جمهور از سپاه پاسداران برای ارتقای آرامش و امنیت در منطقه,

به گزارش عصر‌اترک به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه 27 دی ماه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ناامن جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران، از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه برای ارتقای آرامش و امنیت قدردانی و با بیان اینکه امنیت در هر کشوری مهمترین مسئله است، از همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که مخلصانه، مجاهدانه و بی‌نام و نشان برای تامین و حفظ امنیت کشور شبانه‌روز تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.

رئیسی در ادامه با اشاره به گذشت 100 روز از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در این مدت با وجود حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی، هیچ دستاوردی جز کشتار 24 هزار زن و کودک بی‌دفاع و بی‌گناه و مجروح کردن بیش از 60 هزار نفر نداشته‌ و با وجود ارتکاب جنایات گسترده در رسیدن به اهداف اعلامی خود یعنی از بین بردن مقاومت و جدا کردن مردم از مقاومت و مجاهدان فلسطینی ناکام مانده است.

در جلسه امروز هیأت دولت همچنین؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از اجرایی شدن دستور رئیس جمهور برای رفع ناترازی‌های شبکه بانکی، گفت: برای رفع ناترازی و کفایت سرمایه پایین بانک‌ها که یکی از مهمترین نقاط ضعف شبکه بانکی کشور بود، به ترتیب در سال‌های 1400 حدود 43 هزار میلیارد تومان، در سال 1401 حدود 98 هزار میلیارد تومان و در سال جاری حدود 141 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌ها افزوده شده و خواهد شد تا وضعیت کفایت سرمایه شبکه بانکی بهبود یافته و مشکلات ناترازی‌های بانک‌ها برطرف شود.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیش از 270 هزار میلیارد تومانی که از ابتدای دولت مردمی تا پایان سال جاری برای افزایش سرمایه بانک‌ها تخصیص یافته، معادل تمام افزایش سرمایه‌هایی است که در دولت‌های گذشته در بانک‌ها صورت گرفته است.

جواد اوجی وزیر نفت نیز از بهره‌برداری از 5 طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان امسال خبر داد و افزود: طرح پتروشیمی ابن‌سینای همدان در سال 83 و در جریان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان مصوب شده، اما بلاتکلیف مانده بود تا اینکه اخیرا با ارزش 1 میلیارد دلار فعال شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت علاوه بر پتروشیمی همدان، اجرای 5 طرح بزرگ دیگر پتروشیمی را دنبال کرده که 4 واحد از این پتروشیمی‌ها از سال 83 و 85 معطل و بلاتکلیف بوده‌اند، خاطرنشان کرد: طرح پتروشیمی زنجان با وجود 98 هزار سرمایه‌گذار مردمی در استان از دیگر طرح‌های معطل مانده از سال 85 بود که از ابتدای دولت مردمی فعال شده و پیشرفت اجرای آن از 18 درصد به 53 درصد رسیده است.

طرح‌های پتروشیمی گلستان، تربت حیدریه و بروجن نیز از دیگر پروژه‌های در دست اقدامی بودند که وزیر نفت در گزارش خود به فعال شدن آن‌ها و اهمیت بهره‌برداری از این طرح‌ها در جلوگیری از خام‌فروشی، ارزآوری و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

در پایان جلسه امروز نیز، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از اقدامات صورت گرفته در زمینه تقویت اردوهای راهیان نور و برنامه جامع بهره‌برداری از موزه‌های دفاع مقدس گزارشی ارائه داد که رئیس جمهور ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، اردوهای راهیان نور را مدرسه‌ای بزرگ و الهام‌بخش دانست که می‌تواند در جهت ایجاد امید و آرامش در جامعه و بازخواهی رشادت‌های مجاهدان و افتخارآفرینی فرزندان این ملت به شکل موثری نقش‌آفرینی کند.

پایان پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک