شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ساعت ۹:۱۲
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

ردیف‌های استخدامی برای جذب معلم باید افزایش یابد

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: صدور ردیف‌های استخدامی به تعداد کافی برای جذب معلم از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باید افزایش یابد.
ردیف‌های استخدامی برای جذب معلم باید افزایش یابد,خراسان شمالی+بجنورد+محمد وحیدی+استخدام معلم

به گزارش  عصراترک به نقل از ایرنا، ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باعث شده است که وزارت آموزش و پرورش در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده‌اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه اقدام به جذب نیرو کند. 

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس، با اشاره به اینکه در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی علت‌های کمبود معلم بررسی شد، اظهار کرد: کمبود معلم در شرایطی به وقوع پیوسته است که وجود کلاس‌هایی با جمعیت بالاتر از ۴۰ نفر، تعطیلی فرآیند تعلیم و تربیت بهینه را در این کلاس‌ها نشان می‌دهد. 

وی افزود: تمامی رشته‌های شغلی فرهنگیان همچون مربی پرورشی، متصدی کتابخانه، معلم تربیت‌بدنی و متصدی آزمایشگاه حداقل به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی نیاز است. 

۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک