دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۵۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ - ساعت ۱۴:۳۶
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت:

نقش مهم مقام معظم رهبری در بقای انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آنکه برخی از ویژگی های مهم در مقام معظم رهبری ضمانت کننده بقای انقلاب بود، گفت: در 35سال از رهبری جامعه توسط مقام معظم رهبری، فتنه ها و موانع بسیار بزرگی در سر راه انقلاب قرار گرفت.
نقش مهم مقام معظم رهبری در بقای انقلاب اسلامی,خراسان شمالی+بجنورد+مقام معظم رهبری+رضا نوری+نماینده ولی فقیه+انقلاب اسلامی

حجت الاسلام نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار بجنا گفت: حضرت امام خمینی(ره) نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، یکی از آن ویژگی ها این بود که حرکت هایی که قبل از امام(ره) توسط رهبران و فعالان دیگر انجام می گرفت، بخشی و موردی بود که تنها می توانست جلوی یک فساد را بگیرد اما به دنبال اصلاح کلی و ریشه ای نبودند.

وی تصریح کرد: امام(ره) با مطرح کردن طرح خروج شاه از کشور و نابودی نظام پهلوی قصد اصلاح ریشه ای این فساد را داشت؛ در ادامه این راه با مدیریت و رهبری خود به مردم و فعالان فرهنگی این قدرت و باور را داد تا ریشه رژیم پهلوی را به طور کامل بزنند تا در نهایت یک نظام انقلابی و دینی مبتنی بر ارزش های آسمانی بنا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: پس از آغاز آن، امام(ره) از نگاه های غیردینی این حرکت را خالص کرده و اجاز نفوذ هیچ لیبرال و سوسیالیستی را نداد؛ اما در حرکت هایی که قبل از حضرت امام(ره) صورت می گرفت به دلیل آن که نگاهی به غرب و شرق داشتند، سرانجام با شکست مواجه می شدند مانند انقلاب مشروطه که توسط مردم آغاز شد، لیبرال ها در آن حرکت نفوذ کرده و موجب انحراف آن شدند.

حجت الاسلام نوری گفت: یکی دیگر از نکات مهم موفقیت امام(ره) در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی، هنگامی بود که به عنوان یک مرجع تقلید وارد این حرکت انقلابی شدند و حرف ایشان برای مردم مشروعیت داشت و جای هیچ تردید و شا عبه ای را در دل مردم راه نداد.

وی با اشاره به شجاعت و طمانینه حضرت امام(ره)، اضافه کرد: حضرت امام(ره) در سال 1342 وقتی حرکت خود را آغاز کرد، تا زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در مقابل توطئه ها و تهدیدهای داخلی و خارجی هیچ گاه نترسید.

این مقام مسئول گفت: حضرت امام(ره) زمانی که توانست انقلاب را به پیروزی برساند، در یک حرکت ملی عموم مردم جامعه را به صحنه آورد و به آنان تکیه کرد.

وی با اشاره به آنکه برخی از ویژگی های مهم در مقام معظم رهبری ضمانت کننده بقای انقلاب بود، گفت: در 35سال از رهبری جامعه توسط مقام معظم رهبری، فتنه ها و موانع بسیار بزرگی در سر راه انقلاب قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: یکی از آن ویژگی ها پاکدست بودن مقام معظم رهبری است و هیچ گونه نقطه خاکستری در زندگی ایشان پیدا نمی شود و زندگی ایشان همانند عامه مردم معمولی است که به موجب آن اعتماد مردم به رهبری و رهبری به مردم حاصل شد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی ها بارز مقام معظم رهبری بصیرت و دشمن شناسی ایشان است؛ حیله ها، توطئه ها و نیرنگ های دشمنان را به خوبی می شناخت.

نماینده  ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن اشاره به ویژگی قاطعیت مقام معظم رهبری در تصمیم گیری ها، اظهار داشت: در موضوع فتنه 88، بسیاری تلاش می کردند تا انتخابات ریاست جمهوری باطل شود؛ که اگر آن انتخابات ابطال و دوباره رای گیری صورت می گرفت و مجدد رای نمی آوردند شاید مانند نظام قرقیزستان و گرجستان باعث بروز انقلاب رنگی و در نهایت نظام ساقط می شد. اما متفاوت از رهبران سایر این کشورها مقام معظم رهبری با قاطعیت در مقابل این توطئه ایستاد و فرمودند من زیر بار این بدعت های غیر قانونی نخواهم رفت.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: مقام معظم رهبری زبان گویایی در تبیین حقایق دارد؛ ایشان با یک سخنرانی تمامی توطئه ها و فتنه هایی که دشمنان نظام سال ها برنامه ریزی آن را کرده بودند، نقش بر آب می کند.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری ایمان کاملی به جوانان دارد و سعی بر آن دارد تا وارد صحنه های مختلف کشور کند. در خواست ایشان از جوانان آتش به اختیار و مطالبه گر بودن آنان می باشد؛ همچنین نظر ایشان این بود که جوانان بایستی به عنوان حلقه وصل میان امام، مسئولین و امت باشند.

وی در انتها گفت: جوانان خواسته های امام امت، را از مسئولین مطالبه کنند و ایمان به جوانان در حوزه های مختلف فناوری، اختراعات، اکتشافات، امنیت، هسته ای و پزشکی باعث پیشرفت در سطوح مختلف بین الملل شد.

 

انتهای پیام/ عبدالله یزدانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک