یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ساعت ۲۳:۱۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلاب ما در تمام دنیا با نام خمینی(ره) شناخته می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حرکت عظیم انقلاب برای اولین‌بار بعد از هزار و 400 سال توسط امام(ره) رقم خورد و به همین علت مقام معظم رهبری فرمودند «انقلاب ما در تمام دنیا با نام خمینی(ره) شناخته می‌شود.»
انقلاب ما در تمام دنیا با نام خمینی(ره) شناخته می‌شود,خراسان شمالی+بجنورد+حجت الاسلام نوری+امام خمینی+رحلت امام+انقلاب اسلامی

حجت الاسلام رضا نوری در گفتگو عصراترک پس از تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: حضرت امام(ره) شخصیت جامعی بودند که در علوم فقه، عرفان، فلسفه و عالم شعر دستی داشتند و در بسیاری از علوم هم صاحب‌نظر بودند.

وی افزود: امام راحل در زمان حیات خود آثار زیادی را به چاپ رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: در بین بزرگان و علما کسانی به‌عنوان علامه بوده و از علوم مختلفی بهره گرفتند؛ اما حضرت امام(ره) در کنار بهره‌بردن از تمام این مباحث، نسبت به مسائل جامعه حساسیت داشته و ورود می‌کردند.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه گفت: امام خمینی(ره) از مسائل زمان خود، نظام استکباری، استبداد و سیاست شناخت کافی داشت و حاکمان را به‌خوبی شناخته بود.

وی تکلیف‌مداری را از دیگر ویژگی‌های امام(ره) دانست و عنوان کرد: به نتیجه فکر نمی‌کرد و تنها انجام‌دادن تکلیف الهی اهمیت داشت.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: جامع‌الاطراف بودن حضرت امام (ره) او را تبدیل به یک مصلح بزرگ کرده بود و یک نعمت بزرگ که خداوند در عصر و زمان ما به جامعه هدیه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام(ره) به‌دوراز حواشی و اختلاف بود، بیان داشت:  تمام تلاش ایشان وحدت بین علما و آحاد مردم و در ادامه نابودی استکبار و ایجاد حکومت اسلامی بود.

این مقام مسئول مکتب حضرت امام(ره) را مبتنی بر دین و مردم دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ابتدا باید همه‌ حرکت‌هایی که انجام می‌گرفت را بر اساس دین انجام دهد؛ دین هم یک مسئله‌ فطری است که با فطرت همه‌ انسان‌ها سرشته شده است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل هم عامل به دین بود و هم به دنبال احیای آن در جامعه، افزود: اعتقاد امام به خدا و دین بود و در مسیر انبیا و ائمه قدم می‌گذاشت.

امام‌جمعه بجنورد بیان کرد: خیلی از مباحث دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دوره‌های قبل از امام(ره) مغفول مانده بود و تنها در سطح تئوری و فتوا در حوزه‌های علمیه مطرح می‌شد؛ اما امام به دنبال عملیاتی‌کردن آنها از طریق ایجاد یک حکومت اسلامی و دینی با حضور آحاد مردم در صحنه‌های مختلف جامعه بود.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه امام به دنبال تقسیم‌کردن دین نبود، افزود: از همان ابتدا ایشان با استبداد پهلوی و استعمار آمریکا و اسرائیل مخالف بود.

وی بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) از طریق دعوت تمام ملت‌ها به دین اسلام به دنبال عزت بخشیدن و استقلال آنها بود که معنای آن صدور انقلاب به کشورهای دیگر است.

او در ادامه گفت: برای رسیدن به این هدف باید از همه‌ ظرفیت‌های کشور، توان علمی افراد، توان کشورهای اسلامی  به نفع دین اسلام و مردم بهره برد و نباید این منابع به دست استعمارگران بیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی کفت: باید تمام استعدادهای جامعه توسط خود مردم بارور شود که می‌تواند مبنای پیشرفت یک کشور باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: تا قبل از امام(ره)، حرکت‌های انقلابی گونه زیادی داشتیم؛ اما این حرکت‌ها مسئله‌محور بود و پس از حل آن قصه به پایان می‌رسید.

وی افزود: در مسئلهٔ تنباکو قراردادی با انگلیس بسته شد که در ادامه آن پس از صدور فتوای میرزای شیرازی در محکوم‌کردن این عهدنامه، مردم انقلاب کردند؛ اما پس از لغو این قرارداد انقلاب مردم نیز به پایان رسید.

حجت‌الاسلام نوری گفت: اما نظر امام با سایر روحانیون متفاوت بود که تنها خلاصه به حل یک مسئله نمی‌شود و باید کل نظام طاغوتی و استبدادی پهلوی از بین برود؛ بنابراین در سال 1342 حرکت اصلاحی امام به انقلابی تبدیل شد.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: با برپایی حکومت الله و رهبری ولی‌فقیه در جامعه همه مسائل در کنارش حل می‌شود.

وی در انتهای گفت: این حرکت عظیم برای اولین‌بار بعد از هزار و 400 سال توسط امام(ره) رقم خورد و به همین علت مقام معظم رهبری فرمودند «انقلاب ما در تمام دنیا با نام خمینی(ره) شناخته می‌شود.» 

انتهای پیام/یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک