سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ساعت ۱۳:۵۶
رئیس موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر خراسان شمالی:

دانش آموزان نیازمند حاشیه نشین استان در قالب طرح کرامت بورس تحصیلی می شوند

رئیس موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر خراسان شمالی گفت: طی تفاهم نامه ای که بین معاونت اجتماعی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) و این موسسه منعقد شده است مقرر شده تا تعدادی از دانش آموزان نخبه و محروم استان ساکن در حواشی شهرستان ها در قالب طرح کرامت  بورس تحصیلی شوند.
دانش آموزان نیازمند حاشیه نشین استان در قالب طرح کرامت بورس تحصیلی می شوند,

محمد قنبرزاده، رئیس موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: موسسه آموزشی و فرهنگی راهیان کوثر در سطح کشور 800 مدرسه راه اندازی کرده است که در استان خراسان شمالی نیز فعالیت این موسسه از سال گذشته آغاز شده است.

 

قنبرزاده افزود: در شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان 6 مدرسه در مقطع ابتدایی با عناوین غدیر و کوثر زیر مجموعه این موسسه به صورت غیر انتفاعی مشغول به فعالیت هستند.

 

وی هدف از راه اندازی این مدارس را اجرای سند تحول بنیادین و جلوگیری از اجرای سند 2030 در مدارس عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین معاونت اجتماعی سپاه جوادالائمه و موسسه راهیان کوثر امضا شده در تلاش هستیم در راستای گسترش عدالت آموزشی و ایجاد جامعه ای پویا گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه لازمه ایجاد عدالت آموزشی بحث عدالت اجتماعی است، گفت: در بحث پیشگیری از معضلات اجتماعی در بسیاری از مناطق محروم استان طرح کرامت ایجاد شده است.

 

رئیس موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر مواردی که در گذشته در غالب طرح کرامت در مناطق محروم انجام می شد طی این تفاهم نامه مقرر شده تا دانش آموزان مستعد و نخبه که خانواده های نیازمندی دارند، بورس تحصیلی شوند.

 

وی حمایت از کودکان کار و فراهم آوردن شرایط تحصیل برای این کودکان را از دیگر اهداف این موسسه عنوان کرد و افزود: تحصیل رایگان کودکان کار در مدارس تحت پوشش این موسسه و توزیع بسته های معیشتی، پیگیری بحث مشکلات درمانی این قشر نیز از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده است.

 

قنبرزاده با بیان اینکه هم اکنون 650 دانش آموز مقطع ابتدایی استان در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: حدود 10 درصد از این دانش آموزان بورس تحصیلی شده اند.

 

وی تاکید کرد: از سال گذشته موسسه راهیان کوثر با 8 میلیارد تومان اعتبار، 2 هزار متر مربع فضای آموزشی در استان خراسان شمالی ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک