در حال بارگذاری
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش:

۵۰ درصد مدارس مشاور و مربی پرورشی ندارند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز حدود ۵۰ درصد مدارس مشاور و مربی پرورشی ندارند گفت: کمبود مربی پرورشی و مشاور در مدارس بیش از ۱۰۵ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین پورثانی در نشستی با موضوع «ثبت نام در پایگاه‌های اوقات فراغت، مرحله نهایی مسابقات قرآنی، عترت و نماز و دومین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید» با بیان اینکه ۱۵ هزار معلم و مربی پرورشی جدید وارد حوزه پرورشی می‌شوند افزود: این افراد از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان جذب و دوره آموزشی برای آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه معاونت پرورشی در دولت سیزدهم افزایش چشمگیری یافت گفت: دستورالعمل مالی اردوگاه‌ها پس از ۱۵ سال به تصویب رسید که برای تحول در اردوگاه‌های دانش‌آموزی کارگروهی زیر نظر معاون اول رییس جمهور تشکیل شد.

پورثانی با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی نماد سال‌ها روی زمین بود افزود: در شورای اجتماعی دو روز بعد از دیدار معلمان با رهبری، آیین نامه تصویب و ابلاغ شد که بر پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی، بابت درمان آسیب‌های اجتماعی به صورت رایگان در مراکز اقداماتی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور شهید شورای عالی جوانان را به شورای عالی نوجوانان و جوانان تغییر داد ادامه داد: کارگروه ملی نوجوان برای گره‌گشایی از کار نوجوانان تشکیل شد.

 

آغاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از نیمه دوم تیرماه

 

پورثانی با بیان اینکه تمام تلاش این است که نیمه دوم تیرماه که نتیجه تحصیلی بدست آمد، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آغاز و به سمت رشته‌های مورد نظرشان هدایت شوند اظهار کرد: هدایت تحصیلی فرایندی است که نمره و معدل دانش‌آموزان، آزمون رغبت و توانایی جزو آیتم‌های اثرگذار در این فرآیند است. این آزمون از دانش‌آموزان پایه نهم اخذ می‌شود و در آن ویژگی‌هایی سنجش می‌شود و یکی از موارد مهم، هدایت تحصیلی است.

وی با بیان اینکه کار هدایت تحصیلی در دو بخش تجویزی و مشورتی است گفت: فرآیندهای آموزشی هم در طول سال گذشته برای دانش‌آموزان و معلمان و والدین برای شناساندن رشته‌ها انجام شده، کار هدایت تحصیلی به صورت سامانه‌ای انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم این کار نیمه دوم تیرماه انجام شود.  

بررسی سند اوقات فراغت در کمیسیون تخصصی دولت

 
پورثانی با بیان اینکه موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت سند تحول بنیادین و قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است افزود: کارگروهی با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و ۷ پروژه برای اجرای سند مشخص شده؛ در حوزه فرهنگی و تربیتی، اوقات فراغت تعیین شده و سند اوقات فراغت آماده و در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است که امیدواریم به‌زودی تصویب شود که غیر از فعالیت‌های اوقات فراغتی است.

وی با بیان اینکه شعار فعالیت‌های تابستانی تربیت بدون توقف است افزود: مسأله تربیت محدود به فضا و محتوای درسی و ساعت درسی نیست، طبق سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید کنشگر و تمام ساحتی و مدرسه کانون تربیت محله باشند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه بحث استفاده از ظرفیت‌های مدارس در ایام تعطیلی مدارس به عنوان یک حکم و تکلیف آمده است.

پورثانی با بیان اینکه در تابستان امسال، ۱۴ کارویژه برای تابستان دانش‌آموزان تعریف شده اظهار کرد: از جمله آن نهضت ویژه اردویی به نام اردو نو است که در ۱۵ استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار اردوی اربعین دانش‌آموزان برگزار شد اظهار کرد: اربعین امسال موکب دانش‌آموزان به صورت فراگیر برپا خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه استعدادیابی دانش‌آموزان در سکویی به نام کارینو در تابستان امسال شروع خواهد شد گفت: در این سکو دانش‌آموزان جذب می‌شوند و در رشته‌های فرهنگی، قرآنی و تربیتی توانمند می‌شوند.

پورثانی با بیان اینکه امسال برنامه‌های اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی از جمله ۱۱۸۲ کانون،۸۴۰ دارالقرآن مدارس منتخب از ۱۱۲ هزار مدرسه کشور و ۳۴۶ اردوگاه برگزار خواهد شد افزود: امیدواریم یک تابستان خوب برای دانش‌آموزان داشته باشیم. 
 

آغاز مسابقات قرآن فرهنگیان از پنجشنبه در مشهد

وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و قرآنی انجام خواهد شد ادامه داد: مسابقات قرآن فرهنگیان از پنجشنبه در مشهد شروع می‌شود. مسابقات دانش‌آموزان نیز در شهرهای مختلف اصفهان، مشهد، مازندران و فارس خواهیم داشت که در کل تابستان انجام می‌شود. 

پورثانی با بیان اینکه امسال همایش بین‌المللی تربیت با همکاری دانشگاه شهید رجایی در شهریور برگزار می شود افزود: پیش نشست برگزار و در حال دریافت آثار هستیم.
 
معاون وزیر با بیان اینکه در قالب طرح نماد تاکنون ۶ میلیون دانش‌آموز را در پایه‌های مختلف تحصیلی غربالگری کردیم ادامه داد: برنامه‌های ارتقا ارجاع مداخله‌ای و درمانی از طرق مختلف انجام شده، سامانه نماد یک ابرسامانه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، کارهای مختلفی از طریق این سامانه انجام می‌شود و اتفاق بزرگی در آموزش و پرورش در این حوزه انجام شده است. 

0 نظر

ارسال نظرات