در حال بارگذاری
مدیرکل امور زندان‌های خراسان شمالی:

۴۱ زندانی جرایم غیرعمد خراسان شمالی آزاد شدند

مدیرکل امور زندان‌های خراسان شمالی گفت: طی سه‌ماهه نخست امسال ۴۱ زندانی جرایم غیرعمد از محل گذشت شکات نسبت به طلب خود همچنین کمک‌های مالی ستاد دیه و کمک‌های مردمی آزاد شدند.

عبدالرحیم گرجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۱۰۰ نفر زندانی هستند که ۹۵ درصد از آنها زندانیان مرد و پنج درصد دیگر از آنها زندانیان زن هستند.

وی گفت: ۶۵ درصد از این زندانیان شامل یک هزار و ۳۵۷ نفر زندانی، متأهل هستند.

مدیرکل امور زندان‌های خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: سطح تحصیلات دو تا پنج درصد از این زندانیان بی‌سواد مطلق و سطح تحصیلات ۷۴ درصد دیگر از آنها زیر دیپلم است.

وی بیان کرد: بیشترین گروه جُرمی این زندانیان شامل جرایم مواد مخدر و سرقت است.

گرجی همچنین افزود: ۵۶ درصد از زندانیان استان در رده سنی ۳۱ تا ۴۵ سال قرار دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۳ نفر از زندانیان استان در قالب طرح نظام نیمه‌آزادی دارای پابند الکترونیکی شده‌اند که بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغ شده، زندانیان دارای پابند الکترونیکی که در شرایط نیمه‌آزادی هستند، فقط می‌توانند در شعاع ۳۰۰، ۵۰۰ و یک‌هزارمتری تردد داشته باشند.  

وی در ادامه به جرایم غیرعمد نیز اشاره و اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۲۳۳ نفر زندانی مرد و هفت نفر زندانی زن که مشمول جرایم غیرعمد بودند با کمک ستاد دیه آزاد شدند.

مدیرکل امور زندان‌های خراسان شمالی گفت: مبلغ بدهی آنها به شکات ۱۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که عمده این بدهی‌ها در زمینه مهریه بودند.

وی عنوان کرد: سال گذشته از ۱۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این بدهی زندانیان به شکات مبلغ ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی شکات گذشت شد.

گرجی همچنین افزود: مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این بدهی توسط ستاد دیه استان و مبلغ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این بدهی نیز توسط کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده، تسویه شدند.

مدیرکل امور زندان‌های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مابقی بدهی این زندانیان جرایم غیرعمد استان به شکات نیز توسط ستاد دیه کشور تسویه شدند.

افزون بر این، وی بیان کرد: طی سه‌ماهه نخست امسال نیز با همراهی ستاد دیه کشور تعداد ۳۸ زندانی مرد و سه زندانی خانم از جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند.

مدیرکل امور زندان‌های خراسان شمالی گفت: مبلغ بدهی آنها به شکات ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که ۳۳ میلیارد تومان آن از سوی شکات گذشت شد.

گرجی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زندانیان جرایم غیرعمد استان ۱۳۵ نفر است که مبلغ بدهی آنها به شکات ۸۱ میلیارد تومان است.

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات