در حال بارگذاری
امام جمعه شهرستان شیروان;

مظهر قدرت ایران، مشارکت مردم در انتخابات است

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: یکی از مظاهر قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی حضور گسترده و حداکثری در انتخابات است زیرا هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد، قدرت انقلاب اسلامی در عرصه جهانی بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک در خصوص اینکه چگونه می‌توان از عملکرد شهید رئیسی برای انتخابی درست استفاده کرد، اظهار داشت: شهید جمهور آیت الله رئیسی یکی از شخصیت های بارز و برجسته جمهوری اسلامی است که توانست به تعبیر مقام معظم رهبری یک سبک مدیریتی و مکتب مدیریتی را بنا بگذارد.

وی ادامه داد: شناخت ویژگی های این شهید عزیز خواهد توانست راهگشای ما در ادامه مسیر انقلاب اسلامی باشد از جمله ویژگی های مشخص و بارزی که شهید رئیسی داشتند  این بود که  شهید جمهور مبانی فکری خودش را به طور دقیق و کامل با مبانی فکری امامین انقلاب و انقلاب اسلامی تنظیم کرده بود و  خودش را سرباز رهبری می دانست و تمام تلاشش این بود که مبانی اسلام و مبانی انقلاب تبیین و پیاده سازی شود این ویژگی اول یعنی برخورداری از مبانی انقلاب اسلامی در این شهید عزیز و شهید جمهور بود.

 تکمیلی گفت:  ویژگی دوم در آیت الله رئیسی روحیه کار شبانه روزی و کار جهادی و پرهیز از حواشی بود و  از زمانی که این شهید عزیز متصدی امر ریاست جمهوری شدند، بسیاری تلاش کردند که دولت را وارد حاشیه‌ها کنند اما ایشان بی اعتنا به حواشی توانست کار خودش را انجام بدهد و اقدامات خوب و ارزشمندی را رقم بزند.

وی ادامه داد: کار شبانه روزی در طول هفته و آخر هفته که شاید خیلی از مدیران به فکر استراحت خودشان باشند، روز جمعه روز سفرهای استانی و بازدیدهای استانی بود که خود این نشان می‌داد که یک کار شبانه روزی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی لازمه است.

امام جمعه شیروان افزود: ویژگی سوم در این شهید عزیز، سلامت نفس ایشان بود،  هم در خودش و هم در اطرافیانش استفاده از افراد سالم و بی‌حاشیه، افراد دلسوز انقلاب، دغدغه مند انقلاب بود و  اینکه در روایات به ما گفته شده است که افراد را از اطرافیانشان بشناسید زیرا هرکسی با ارتباط با اطرافیان خود روحیات آن شخص را به دست خواهد آورد. 

وی ادامه داد: بنابراین شهید رئیسی اطرافیان خوب و سالمی انتخاب کرد که نشان از سلامت فکر خود این شهید عزیز داشت و از این جهت هم این شهید می‌تواند الگوی مناسبی در انتخاب ریاست جمهوری این هفته در پانزدهم تیرماه باشد و همگان می‌توانیم  بر همین اساس انتخابی اصلح داشته باشیم.

امام جمعه شیروان گفت: یکی از مظاهر قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی حضور گسترده مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری است، هرچه مشارکت در انتخابات گسترده تر و بیشتر باشد به تبع آن قدرت و قوت انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل و عرصه داخلی بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص راه‌های مشارکت بیشتر مردم ادامه داد و گفت:  یکی از راه هایی که ما می‌توانیم مشارکت مردم را بیشتر کنیم در انتخابات، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است ، با نشان دادن خدماتی که انقلاب اسلامی انجام داده، کارهای صورت گرفته و پیشرفت های به وجود آمده و جایگاهی که در سطح دنیا در عرصه های مختلف داریم به مردم خودمان به ویژه جوانان بیان کنیم.

 تکمیلی گفت: گاهی دشمن با سیاه نمایی و با پوشاندن خدمات و دستاوردهای انقلاب سعی بر این دارد که مردم را دلسرد و ناامید از حضور در برنامه های ملی انقلاب اسلامی مانند انتخابات کند، البته یکی از عوامل مهم مشارکت ، عملکرد خوب مسئولین خواهد بود و چنانچه مسئولین عملکرد ضعیف و یا خرابی  داشته باشند به تبع آن،  مردم امیدشان از حضور در عرصه های انقلاب اسلامی کمتر خواهد شد و مشارکت در برنامه ها کمتر خواهند داشت پس ما باید مدیرانی را  انتخاب کنیم که دلسوز مردم باشند و برای مردم کار کنند که مردم به تبع آن امیدشان را نسبت به انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی بیشتر بشود و در انتخابات بیشتر و بهتر شرکت کنند.

رئیس شورای زکات شهرستان شیروان اظهارداشت:   در دوره‌های گذشته گاهی برخی از عملکردهایی که صورت گرفته، به درستی  نبوده و مردم را نا امید کرده لذا ما می‌توانیم خدمات گسترده‌ای که شهید بزرگوار آیت الله رئیسی داشتند را برای مردم تبیین کنیم تا دلگرم بشوند که رئیس جمهور خوب می‌تواند فواید بابرکتی داشته باشه و به تبعش در انتخابات هم حضور بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه شهید جمهور در کمتر از سه سال توانست هشت هزار و هفتصد کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کند، این یک اقدام بسیار جهادی و بزرگ است و نشان از این دارد که رئیس جمهور دغدغه‌مند و فعال می‌تواند مشکلات را یکی بعد از دیگری برطرف کند و  این دو کار در مشارکت حداکثری موثر خواهد بود هم تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و هم تبیین اینکه یک رئیس جمهور خوب ، فعال ، مومن و دغدغه‌مند چقدر می‌تواند اثرگذار و اثربخش باشد.

 تکمیلی درباره اهمیت این دور از انتخابات گفت: با توجه به تحولات منطقه‌ای که روز به روز شاهد هستیم، مقاومت در دنیا قدرتمند شده و جبهه استکبار دچار ضعف می‌شود و امروز شاهدیم که جبهه مقاومت،  اسرائیل را به زانو درآورده و آمریکا مستاصل شده ، کشورهای اروپایی دچار ضعف و استیصال شده اند پس با این وضعیت قوت و قدرت انقلاب اسلامی خیلی اهمیت دارد لذا در این دوره از انتخابات نگاه همه دنیا به انقلاب اسلامی است که چه مشارکتی در این انتخابات خواهد بود یعنی چه پشتوانه مردمی را این انتخابات برای انقلاب اسلامی فراهم خواهد آورد.

امام جمعه شیروان ادامه داد: نگاه آنها به اینکه چه کسی رئیس جمهور انقلاب اسلامی خواهد شد که آیا نگاه او به داخل و توانمندی ، به مقاومت است و مبانی انقلاب را به همراه دارد یا کسی که نگاهش به غرب و کمک های دیگران است، این دو نگاه قطعا در سرنوشت کشور ما تاثیرگذار خواهد بود  از این رو این دوره از انتخابات اهمیت بسیار ویژه و خاصی را خواهد داشت که همه ما باید هم خودمان شرکت کنیم و  دیگران را هم توصیه به شرکت داشته باشیم تا مشارکت گسترده و یک انتخاب خوب را رقم بزنیم.

وی در خصوص اینکه اگر کشور از ریل انقلاب اسلامی خارج شود چه خطراتی امکان پذیر است، گفت: یکی از مشخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی استقلال و آزادی است و همچنین شعار نه شرقی و نه غربی است اگر از این ریل اصلی انقلاب که دو بال دارد  که یکی از آن مقابله با دشمن ،مستکبرین و ظالمان زیاده خواه و بال دومش هم تکیه بر توان داخلی،  استقلال و آزادی است .

تکمیلی ادامه داد: اگر از این دو بال اصلی انقلاب اسلامی خارج شویم طبیعتا آسیب اصلی به کشور و مردم ما خواهد خورد و هم جبهه مقاومت در دنیا دچار آسیب خواهد شد.

تکمیلی گفت:  اگر کاری کنیم که بار دیگر مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا مسلط بر کشور ما شود، کشورهای غربی دوباره به منابع و ذخایر ما طمع می‌کنند همانطور که در گذشته رحم نکردند حال نیز رحم نخواهند کرد و کشور ما ضعیف و مستعمره خواهد شد.

رئیس شواری زکات شیروان گفت:  اگر امروز در دنیا عزت و قدرت و عظمت داریم و پیشرفت‌های بزرگی را در دنیا رقم زده‌ایم به برکت این است که روی پای خودمان و در مقابل دشمن ایستاده‌ایم ، البته این که گفته می‌شود در مقابل دشمن بایستیم  به معنای این نیست که ما دور خودمان حصار بکشیم و با دنیا ارتباط نداشته باشیم، اینچنین نیست و در دنیا بیش از دویست کشور در وجود دارد لذا باید با  همه دنیا  ارتباط  برقرار کرد ارتباطی سازنده، مفید و موثر اما با آن کشوری که زیاده خواه و مسکتبر است و به دنبال تسلط بر کشور و منابع کشوریست با او مثل خودش باید برخورد کرد که عده معدودی هم هستند اما نه با دنیا می شود این ارتباط مفید و سازنده را داشت.

 تکمیلی خاطرنشان کرد: اگر از این مسیر انقلاب اسلامی خارج شویم ضرر اصلی آن را خود مردم و جوانان ما، کشورهای منطقه و محور مقاومت خواهند داشت که این ضرر ضرری چه بسا غیر قابل جبران خواهد بود.

انتهای خبر/ احسان حق‌بین

0 نظر

ارسال نظرات