در حال بارگذاری
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد:

مشارکت ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۹۲۷ شعبه اخذ رأی در استان آماده شده، گفت: تاکنون ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی برای مشارکت در برگزاری انتخابات در خراسان شمالی پیش‌بینی‌شده است.

حسن ناهیدی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: ۹۲۷ شعبه اخذ رأی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان خراسان شمالی پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد اخذ رأی ۶۱۳ شعبه به‌صورت ثابت در زمان تعیین شده و ۴۱۶ شعبه نیز به‌صورت سیار در روز هشتم تیرماه فعالیت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین از تعداد کل شعب رأی‌گیری ۴۳۲ مورد در شهر و ۴۹۵ مورد در روستاها مستقر هستند که شعبه‌های سیار برای برخی مناطق روستایی و عشایر در زمان‌های مشخصی که از قبل اعلام می‌کنند حضور پیدا خواهند کرد.

ناهیدی افزود: دستگاه‌های احراز هویت‌ها وارد استان شده و روز ۲۶ خرداد تعرفه‌های رأی‌گیری تحویل خراسان شمالی می‌شود و مقدمات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در دست انجام است.

وی با تأکید بر این موضوع که زیرساخت‌های ارتباطی در تمام شعبه‌ها پیش‌بینی‌شده است، گفت: نکته قابل‌توجه این است که انتخابات ریاست‌جمهوری در مقایسه با انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها مدرک شناسایی برای احراز هویت باید کارت ملی و یا شناسنامه باشد، درحالی‌که در مجلس شورای اسلامی گذرنامه و گواهی‌نامه نیز مورد قبول بود.

ناهیدی خاطرنشان کرد: گفتنی است که طی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته ۸۶ درصد جمعیت رأی‌دهندگان استان با استفاده از کارت ملی حضور پیدا کرده بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بیان داشت: برای اجرای انتخابات در هر شعبه نیروهای نظارت استان، بازرسان، اعضای فرمانداری‌ها، حضور پیدا خواهند کرد و با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته تاکنون ۱۸ هزار نفر در نظر گرفته شده که شاید این عدد بالاتر هم برود.

این مسئول با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حوزه زیر ساختی برگزاری انتخابات مشکلی وجود ندارد، افزود: باتوجه‌به اینکه تعداد کاندیدها نسبت به نمایندگان مجلس محدودتر هستند قطعاً انتخاب و برگزاری روند انتخابات برای مردم راحت‌تر خواهد بود.

ناهیدی در انتها افزود: همچنین جلساتی با احزاب سیاسی استان برگزار شده که براین‌اساس برای بالابردن شور انتخابات در استان و حضور حداکثری همه پای‌کار هستند.

 

مصاحبه از آرزو رحمانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات