در حال بارگذاری
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مکتب امام راحل تصرف دل‌ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مکتب امام خمینی(ره) که برگرفته از مکتب رسول الله است، تصرف دل‌ها و گسترش قلبی و عاطفی در سراسر جهان است.

 حجت‌الاسلام حمید رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک اظهار داشت:  سی و پنجمین سالگرد بنیان گذار انقلاب را در حالی برگزار می‌کنیم که قلب‌هایمان مالامال از درد و رنج فراق یکی از پرورش یافتگان مکتب امام(ره)، آیت الله رئیسی و همراهانشان هستیم.
وی با اشاره به اینکه این روزها بیشتر از قبل به بازخوانی اندیشه‌ها و مکتب امام خمینی(ره) نیاز داریم، ادامه داد: حضور جمعیت بیش از ۱۲ میلیون نفر در تشییع شهدای خدمت و عزاداری سایر کشورها و ادیان در فراق شهید جمهور ایران، قطعا نشأت گرفته از مکتب امام خمینی(ره) است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دلیل عزیز شدن شهید جمهور این بود که هر کسی کار را برای خدا انجام داد و برای مردم به دور از ریاست طلبی، قدرت طلبی و شهرت طلبی اقدام کرد و پا در عرصه خدمت و خدمت گذاری گذاشت، طبق آیات قرآنی هم گره‌ها باز می‌شود و هم شناخت حق و باطل برای او نمایان خواهد شد.
رفیعی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم که برخی از کشورها با بمب‌های هسته‌ای و جنگ سخت، کودک کشی، غارت و تعرض داشته و به خاک و ناموس مردم و مسلمانان تجاوز می‌کنند، در حالی که مکتب رسول الله و امام خمینی(ره) تصرف دل‌ها را دارد و گسترش قلبی و عاطفی توسط مکتب امام اتفاق می‌افتد.
وی گفت: اعلام عزای عمومی در کشورهای دیگر، عزاداری در فراق رئیس جمهور ایران در بسیاری از کشورهای جهان نشانه پیشرفت، گسترش و توسعه دامنه اسلام، توسط اسلام شناسان، پیروان مکتب امام بوده است که قطعا دشمن این را به خوبی فهمیده که غارت و تجاوز، وسیله و ابزار توسعه و گسترش نیست، بلکه باید قلبی و باطنی شکل بگیرد.

نگاه ایران، توسعه و تحقق تمدن اسلامی است
رفیعی یادآور شد: بعد از ۳۵ سال از فراق امام خمینی(ره) و ۴۵ سال از انقلاب، کشورها به این باور رسیده‌اند که نگاه ایران توسعه و تحقق تمدن اسلامی است.
این مسئول ادامه داد: تفاوت تمدن اسلامی با تمدن غربی در این است که آنها قرار است با جنگ سخت، به دست گرفتن اقتصاد و تحقق تحریم‌ها، قدرت و زور، استکبار خودشان را محقق کنند، در حالی که تمدن اسلامی با بها دادن به جامعه بشریت و هویت دادن به رویکردها، اعتقادات و باورهای هر ملت و مذهبی در تحقق رشد و تعالی آن ملت برمی‌آید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: قطعا مسئله قدرت نظامی و تسلط بر ابزار و امکانات نظامی سرلوحه امور است، زیرا دشمن درصدد زورآزمایی و قدرت طلبی است.
رفیعی گفت: در ماجرای پیام تسلیت و رفت و آمدهای دیپلماسی در شهادت شهید جمهور، بسیاری از کشورها که شاید در مبانی، اعتقادات و مباحث حکومتی مخالف جمهوری اسلامی ایران هستند، اما چون قدرت و قوت، حکومت و حکمرانی را در ایران اسلامی می‌دیدند در این فضا حضور پیدا کردند و این قطعا پیشرفت و توسعه است که مرهون نگاه دقیق، عمیق و عالمانه امام خمینی هستیم.
وی اظهار داشت: امروزه جوانان و نوجوانان باید آگاهی داشته باشند که به مرور و با گذشت زمان بسیاری از اهداف و آرزوهای مدنظر امام خمینی(ره) محقق می‌شود.
این مسئول یادآور شد: درسی که امروز می‌شود از تحقق نگاه گفتمانی حضرت امام(ره) گرفت این است که امروز بعد از گذشت سی و پنج سال از فراق ایشان شاهد هستیم که بسیاری از فرمایشات و نگاه امام به کرسی نشسته و محقق شده و تا رسیدن و تحقق تمدن اسلامی راه زیادی باقی نمانده است.
رفیعی ادامه داد: لذا در تحقق جامعه و دولت اسلامی با رویکرد جامعه پردازی که مدنظر مقام معظم رهبری است با الگوگیری از حرکت امام راحل و گفتمان امامین انقلاب باید تلاش کرد.
وی بیان داشت: در بزرگداشت رحلت امام(ره) بزرگترین و دقیق‌ترین نقطه این است که گفتمان امام را به خوبی درک و در این راستا حرکت کنیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امروز با افتخار به جهانیان اعلام کردیم که رئیس جمهور این مملکت کسی بود که در راستای مردم داری، تحقق رشد و توسعه اقتصادی، خدمت به مردم با تلاش و مجاهدت شهید شد و قطعا خون او برکاتی را خواهد داشت.

مصاحبه از آرزو رحمانی 
انتهای خبر. /

 

0 نظر

ارسال نظرات