در حال بارگذاری
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی خراسان‌شمالی

شماره خبر : 2171 - https://asreatrak.ir/short/4ZRbJ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: طی ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۴۷۵ میلیارد ریال (معادل یک‌صد و چهل و هفت میلیارد تومان) را رفع تصرف شد.

به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، سید علی میرکریمی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳ با اجرای ۲۱ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قطعی موفق به بازپس‌گیری حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی باارزش تقریبی یک میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال (معادل یک‌صد و چهل و هفت میلیارد تومان) شده است.

وی با اشاره به جزئیات این ۲۱ مورد اظهار کرد: از این ۲۱ مورد، ۲۰ مورد مربوط به رفع تعرض فوری در شهرهای استان به مساحت ۱۰۱ هزار و ۷۱۵ مترمربع از اراضی ملی باارزش تقریبی بیش از ۱۴۴۳ میلیارد ریال و یک مورد اجرای احکام قطعی در شهرهای استان به مساحت بیش از یک هزار و ۱۷۰ مترمربع و ارزش تقریبی بیش از ۳۲ میلیارد ریال است که در کلیه عملیات، نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام گردید. 

میرکریمی عنوان کرد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه؛ برای اطمینان از ماهیت ملک موردنظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار نگیرند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره‌تلفن ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند. 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: اراضی بازپس‌گیری شده برای به فاقدان مسکن، پروژه‌های اقتصادی و گردشگری اختصاص خواهد یافت.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات