در حال بارگذاری
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد:

دستگیری ۱۲ باند سرقت در استان

شماره خبر : 2143 - https://asreatrak.ir/short/eolz0

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در راستای مقابله با جرائم سرقت در استان ۱۲ باند سرقت که فعالیت گروهی داشتند، طی شش ماهه نخست امسال کشف و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، سردار سعید مطهری زاده با گرامی داشت آغاز هفته فراجا، اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته فراجا، در استان خراسان شمالی ۱۳ برنامه محوری در قالب اجرای ۱۰۰ برنامه در زمینه‌های خدماتی، فرهنگی، پلیسی و میزخدمت برگزار می شوند. 

وی افزود: در استان، در هفته فراجا موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیفی ترخیص می‌شوند. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اقدام پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در زمینه اجرای ۲۱ طرح مقابله با سارقان و مالخرها در سطح استان، طی شش ماهه امسال، عنوان کرد: در این راستا، برنامه ریزی شد که امکانات و توانمندی‌های کلانتری ها و پاسگاه‌های استان با رویکرد ارتقای امنیت محلات در مناطق روستایی و شهری ارتقا داده شود که اجرایی شد. 

وی افزود: پلیس آگاهی استان کشف علمی جرائم و کشف مالخرها را به منظور کاهش فاصله بین وقوع جرم تا کشف آن را کوتاه‌تر کرده است. 

سردار مطهری زاده اعلام کرد: طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته وقوع سرقت های خُرد تا ۲۲ درصد و وقوع سرقت های مهم نیز تا ۱۸ درصد کاهش یافتند. 

وی گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۴۵ درصد از اقلام سرقت شده، کشف شدند. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استان، طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته کشف اموال سرقتی تا ۶۳ درصد افزایش یافته است که در این زمینه خراسان شمالی در رتبه نخست کشف اموال سرقتی کشور قرار گرفت. 

وی همچنین اعلام کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال، در استان هفت هزار و ۸۵۱ سارق دستگیر شدند که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته دستگیری سارقان ۶۳ درصد افزایش یافته است. 

علاوه بر این، سردار مطهری زاده بیان کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال در راستای مقابله با جرایم سرقت در استان ۱۲ باند سرقت که فعالیت گروهی داشتند، کشف و دستگیر شدند. 

وی گفت: در این راستا، ۳۱ نفر سارق و پنج نفر مالخر دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از این باندها غیر بومی بودند. 

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که اگر مالخرها فعالیت نداشته نباشند، وقوع سرقت ها کمتر می شود، اعلام کرد: در استان طی ۶ ماهه نخست امسال ۷۰ درصد از واحد مالخرها پلمپ شدند. 

سردار مطهری زاده تصریح کرد: مالخرهایی که دارای مجوز فعالیت بودند، موظف شدند تا دفترکار و ثبت خرید اقلام داشته باشند. 

وی یادآور شد: قوه قضائیه استان مالخرهای دارای مجوز استان را مکلف کرد که دفتر کار خود را به خارج از مناطق شهری منتقل کنند. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به اینکه بخش زیادی از سرقت های واقع شده در استان از اماکن دولتی بوده اند، عنوان کرد: طی جلسات برگزار شده با حضور استانداری و دستگاه های استان مقرر شد تا دستگاه های اجرایی استان در زمینه اقدام برای جلوگیری از وقوع سرقت ها، شناسایی سارقان و کشف اموال به سرقت رفته همکاری کنند. 

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات