علیرضا هنرور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک درباره تعیین تکلیف و تصمیمگیری نهایی برای ساماندهی وضعیت جادهای نقطه تحت رانش خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان اظهار کرد: در وزارت راه و شهرسازی جلسات مرتبط برای اتخاذ راهکاری اثربخش برای حل این مشکل برگزار شدند که اخیراً تصمیم نهایی در این باره گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی استان بر تصمیمگیری اثربخش و البته کمهزینه تأکید داشتند، عنوان کرد: تصمیم نهایی بر این شد تا باند جدیدی در ضلع شمال نقطه تحت رانش خندقلو با عرض ۱۵ متر ایجاد شود.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در خراسان شمالی با بیان اینکه این اقدام به تأمین ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تأکید کرد: باتوجهبه وضعیت حادثهخیز بودن این نقطه باید خیلی سریع این اعتبار موردنیاز تأمین شود.
وی درباره بهرهبرداری از کنارگذر شمالی بجنورد که به مطالبه جدی مردم مرکز استان نیز تبدیل شده است، بیان کرد: ساخت این کنارگذر به پایان رسیده است، بااینوجود، باید تقاطع غربی این کنارگذر ساخته شود.
هنرور گفت: در این راستا، همچنین تصمیم بر این شده است که در طرح بازنگری شده مشاور این طرح به اعمال ملاحظات اعلامی پلیسراه استان عملیاتی شود.
وی افزود: ساخت تقاطع غربی این کنارگذر در فازهای سه و چهار به تأمین اعتبار نیاز دارد.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در خراسان شمالی در ادامه درباره روند عملیات اجرایی طرح راهسازی محور بجنورد - جنگل گلستان نیز اظهار کرد: هرچند که تکمیل این طرح جزو مصوبات سفرهای چهار دولت قبلی به استان بوده است، بااینوجود، طی این سالهای پشت سر گذاشته شده، هر ساله اعتبارات لازم برای تکمیل آن اختصاص نیافت.
وی افزود: این رویه موجب شده است که هزینههای نهایی برای تکمیل این طرح افزایش چشمگیری پیدا کند.
هنرور گفت: در حال حاضر برای تعریض و آسفالت ۳۱ کیلومتر باقیمانده از این محور جادهای هنوز یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر از ۳۱ کیلومتر اشاره شده، آماده آسفالت شده است که منتظر تأمین اعتبار برای آن به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامهوبودجه کشور هستیم.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در خراسان شمالی یادآور شد: در حال حاضر پیمانکار این محور ۲۲۰ میلیارد تومان طلب دارد.
وی همچنین درباره عملیات راهسازی محور اصلی میامی - جاجرم - بام - صفیآباد و دو محور فرعی آن شامل محور جاجرم - گرمه و محور جاجرم - سنخواست نیز عنوان کرد: طول این محور اشاره شده 115 کیلومتر است که ۸۱ کیلومتر آن مشمول محور میامی - جاجرم میشود.
وی گفت: تابهحال حاضر ۵۰ کیلومتر آن آسفالت شده و هفت کیلومتر دیگر نیز در حال انجام آسفالت است.
هنرور خاطرنشان کرد: باتوجهبه اینکه اجرای عملیات آسفالت برای دو محور فرعی این مسیر (جاجرم - گرمه و جاجرم - سنخواست) نیازمند تأمین ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است، با وجود پیگیری های بسیار هنوز منتظر اختصاص این اعتبار هستیم.
علاوه بر این، وی درباره تعیین تکلیف وضعیت راهآهن جوین - اسفراین نیز اظهار کرد: باتوجهبه اینکه تا دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح راهآهن جوین - اسفراین به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده، تأمین مالی برای ادامه اجرای این طرح مشمول مصوبات سفر دولت سیزدهم به استان نشد.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در خراسان شمالی همچنین گفت: باتوجهبه اینکه هر ساله اعتبار موردنیاز برای ادامه اجرای این طرح اختصاص نیافته است، پیمانکار نیز خاتمه پیمان را انجام داد.
وی با بیان اینکه تکمیل این طرح به تأمین سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در سال مالی جاری فقط ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.
وی اعلام کرد: برای رشد در پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح، نماینده مردم شهرستانهای اسفراین و بام و صفیآباد در مجلس پیگیر اخذ تسهیلات ماده ۵۶ از سیستم بانکی کشور شده که مبلغ مورد تقاضا یک هزار میلیارد تومان است تا این طرح به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد ارتقا پیدا کند.
هنرور بیان کرد: گزارشهای توجیهی برای اخذ ماده ۵۶ از سوی استان همچنین از سوی شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی آماده شدهاند تا این وزارتخانه بتواند موافقت سیستم بانکی کشور را برای تأمین این تسهیلات دریافت کند.
انتهای خبر/قهرمانی
0 نظر