در حال بارگذاری
معاون توسعه بازرگانی خراسان شمالی عنوان کرد:

توزیع ماهانه ۵۰ تن گوشت قرمز تنظیم بازاری

شماره خبر : 2103 - https://asreatrak.ir/short/V9YLM

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سهمیه ماهانه استان برای گوشت قرمز تنظیم بازاری حدود ۱۰۰ تن است؛ اما باتوجه‌به اینکه مصرف استان به این میزان نمی‌رسد به‌صورت ماهانه نهایت ۵۰ تا ۶۰ تن وارد و عرضه می‌شود.

محمد هند آبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با کاهش مرغ در بازار بجنورد گفت: طی هفته اخیر شاهد کاهش عرضه مرغ در بازار بوده‌ایم که به همین نسبت مرغ منجمد باقیمت تنظیم بازاری در بازار عرضه می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: کاهش جوجه‌ریزی و برخی بیماری‌هایی که تعدادی از مرغداری‌ها درگیر آن شدند، باعث کاهش عرضه توسط مرغداری‌ها شده است.

وی عنوان کرد: براین‌اساس برای ایجاد تعادل در بازار، طی هماهنگی صورت‌گرفته ۳۰۰ تن مرغ منجمد از تهران سهمیه گرفته شده که برای به‌هم‌نریختن تناسب بازار به‌صورت روزانه توزیع انجام می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: مرغ منجمد باقیمت کیلویی ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مرغ‌فروشی‌های منتخب عرضه می‌شود.

 این مسئول با تأکید بر این موضوع که نوسان در بازار وجود دارد، گفت: براین‌اساس برنامه‌ریزی‌ها در دست انجام است که طی هفته آینده این کمبود رفع شود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه همچنین توزیع گوشت قرمز گوساله تنظیم بازاری در فروشگاه‌های استان در حال انجام است، افزود: براین‌اساس که سهمیه ماهانه استان حدود ۱۰۰ تن است؛ اما باتوجه‌به اینکه مصرف استان به این میزان نمی‌رسد به‌صورت ماهانه نهایت ۵۰ تا ۶۰ تن وارد و عرضه می‌شود.

وی گفت: هیچ‌گونه کمبودی در توزیع گوشت قرمزها در فروشگاه‌ها وجود ندارد و باقیمت پایین‌تر از مصوب که ۳۱۵ هزار تومان بوده به قیمت کیلویی ۲۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است که در حال حاضر ۱۰۱ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار در خراسان شمالی وجود دارند که ۸۸ واحد از آن‌ها به طور مستمر فعالیت می‌کنند و تلاش می‌شود که مابقی واحدها نیز به این فعالیت برگردند.

 همچنین به‌صورت میانگین در روزهای عادی ۲۵ تا ۳۰ تن مرغ در مرکز خراسان شمالی و در سراسر استان ۴۵ تا ۵۰ تن مرغ توزیع می‌شود.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات