در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید محمد محمدنیا

شماره خبر : 2121 - https://asreatrak.ir/short/eqrgy

شهید محمود محمدنیا در سال ۴۶ به دنیا آمد. فرزند چهارم از هشت فرزند این خانواده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، محمود محمدنیا به دنبال تحصیلات ابتدایی و راهنمایی وارد حوزه علمیه مشهد مقدس شد. سپس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استخدام و در رشته حفاظت اطلاعات مشغول شد. در مأموریت‌هایی که به جبهه می‌رفت، در واحد ادوات مشغول بود. سن‌وسال زیادی نداشت؛ ولی دارای همت بلند و اراده قوی و روح ناآرام بود و به دلیل مطرح نبودن پست و مقام، هر مسئولیتی که به وی واگذار می‌شد را به بهترین وجه انجام می‌داد.

محمود از لحاظ ارتباط باخدا قوی و در هر شرایطی دعای کمیل و توسل و زیارت عاشورا و این‌گونه ادعیه را به نحو احسن تلاوت می‌کرد. در وسایل بجا مانده از شهید نامه‌ای پیدا شد که نوشته بود: شهید احمد ناطق را در خواب دیدم که در داخل باغی سرسبز است و گفته جا و مسکن و خانه ما اینجاست و شهید ناطق یک اتاق را نشانم داد و گفت که این جایگاه هم مال شماست و شما به‌زودی به ما ملحق می‌شوید. در نهایت سال ۶۵ و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

گوشه‌ای از وصیت‌نامه شهید محمود محمدنیا

اولین مرحله برای کسی که می‌خواهد در خط ولایت‌فقیه و به جهاد فی‌سبیل‌الله بپردازد این است که در اختیار خدا باشد وقتی‌که یک انسان خالص شد از تمام بند و قیدها رهایی می‌یابد و به محبوب خویش نزدیک می‌شود وقتی‌که نزدیک به محبوبش شد او می‌تواند آرزوی شهادت کند و عاشق لقاءالله شود وقتی‌که عاشق شد خداوند بزرگ او را در میان مصائب و بلاها آزمایش می‌کند تا آنجائی که عیب‌های نفسانی خود را بفهمد و فهمیدن این عیب‌ها حیوانی فقط در جبهه مقدور است برادران پس بشتابید به‌سوی این جبهه‌ها که خدا در آن است و در آن مکان مردانه بجنگید تا فردای قیامت در کنار مولایمان حسین علیه‌السلام سربلند باشیم اگر ما از زیر شمشیرهای دنیوی فرار کنیم این را باید بدانیم که در آخرت همین شمشیرها ما را در برخواهد گرفت برادران در یک‌دست قرآن و در دست دیگر اسلحه برگیرید و کوله‌بار شهیدان بر دوش و خروششان در گوش و پا به میدان بگذارید آیا اگر شما صدای ضعیف و دلخراش مردم مستضعف دنیا را نمی‌شنوید.  

 

انتهای خبر/فیروزه

0 نظر

ارسال نظرات