در حال بارگذاری
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خبر داد:

بررسی صحت عملکرد باسکول‌های گندم و جو استان

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به شروع فصل برداشت گندم و جو از اواخر خرداد در استان خراسان شمالی، آزمون تصدیق صحت عملکرد تمامی باسکول‌های مراکز خرید گندم و جو در استان در حال انجام است.

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی استاندارد خراسان شمالی؛ محمد اخوان اظهار داشت: باتوجه‌به فصل برداشت و خرید گندم و جو از کشاورزان و لزوم اجرای قانون و ضوابط اجرایی سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه اندازه‌شناسی قانونی و اطمینان از صحت عملکرد باسکول‌های وسایل چرخ‌دار جاده‌ای (ثابت همکف)، باسکول‌های مراکز خرید گندم و جو شامل سیلوهای گندم، شرکت‌های آرد و تعاونی روستایی‌ها در حال بررسی است.

این مسئول بیان داشت: این صحت‌سنجی‌ها در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و بام و صفی‌آباد از نظر صحت عملکرد بررسی در حال انجام است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی ابراز داشت: بررسی صحت عملکرد باسکول‌های ثابت همکف منحصر به زمان برداشت محصولات کشاورزی نخواهد بود و در طول سال ادامه خواهد داشت. 

وی گفت: گفتنی است این طرح با هماهنگی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل غله و اداره کل تعاون روستایی استان انجام می‌شود.

 

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات