در حال بارگذاری
عضو شورای شهر بجنورد:

امام خمینی جمهوریت را با اسلامیت پیوند زد

عضو شورای شهر بجنورد گفت: رهبر کبیر انقلاب حمایت از نظام حکمرانی اجتماعی و حکمرانی مردم را ایجاد کرد و به‌عبارت‌دیگر جمهوریت را با اسلامیت پیوند زد.

سید محسن موسوی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: جایگاه ایران یک جایگاه جهانی است به‌طوری‌که پایگاهی برای مستضعفین جهان بوده و نگاه ایدئولوژیک رهبری امام خمینی (ره)  در واقع آغاز طرح عدالت جهانی بود.

عضو شورای شهر بجنورد افزود: امام خمینی (ره) با الهام از اندیشه‌های ناب اسلامی، عدالت را با نگاه عدالت بر داخل کشور و نگاه بر مستضعفان جهان که  در مکتب و اندیشه عقیدتی فقهی ما قرار داده است، قرار داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) خیزشی از حرکت‌های مردمی کشورهای مسلمان ایجاد کرد و در واقع مکتب مبارزه به معنای مکتب مقاومت در مقابل نظام سلطه‌جو و نظام استکبار را شکل داد.

موسوی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب امیدآفرین شد و در جامعه مظلوم مسلمان روحیه استکبارستیزی را ایجاد کرد، گفت: امام راحل این انگیزه را ایجاد کرد که مسلمانان جرئت داشته باشند و در مقابل نظام‌های جهانی و نظام‌های اقتصادی لیبرال قیام کنند.

این مسئول با بیان اینکه قیام امام خمینی (ره) احیاگر قیام‌های جوامع جهانی بود، ادامه داد: درواقع در نظام جهانی هم اعتماد به این باور و این عقیده ایجاد شد که کشورها این امکان را دارند و می‌توانند که بااراده داخلی و جهاد داخلی در راستای توسعه و تعالای کشورشان قیام کنند.

وی تصریح کرد: در ارتباط با کشور جمهوری اسلامی ایران هم امام راحل احیاگر بخش مکتب عدالت در بحث نظام داخلی جمهوری اسلامی ایران بود و امیدی برای جامعه محزون و مستضعف شد و این امید باعث تقویت مکتب عقیدتی مردم ایران شد.

موسوی با بیان اینکه امام خمینی (ره) کشور را به سمت احیاگری مکتب ایستادگی و مکتب تلاش برد، ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب حمایت از نظام حکمرانی اجتماعی و حکمرانی مردم را ایجاد کرد و به‌عبارت‌دیگر جمهوریت را با اسلامیت پیوند زد.

عضو شورای شهر بجنورد اضافه کرد: در پیوند جمهوریت، اسلامیتف شاهد شکل‌گیری جمهوری اسلامی بودیم و نظام دیکتاتوری تبدیل شد به حکمرانی مردم بر مردم یعنی مردم حاکمیت پیدا کردند و مردم تعیین‌کننده سرنوشت شدند.

وی افزود: مردم در شکل‌گیری نظام سیاسی کشور نقش‌آفرین شدند و با انتخاب انتخابات که مردم مشارکت داشتند شرایط صادقه در نظام جهانی است و متفاوت هستیم از بسیاری از کشورهایی که شرایط پادشاهی دارند شرایط موروثی و دیکتاتوری دارند مردم ما خودشان تصمیم‌گیر شدند و مشارکت اجتماعی شکل گرفت.

این مسئول نتیجه مشارکت اجتماعی را اتحاد اجتماعی بیان کرد و گفت: در شرایطی که دنیا در مقابل این ایدئولوژیک امام خمینی (ره) احساس خطر کرد مورد هجمه کشور عراق قرار گرفت و یک جنگ تحمیلی بود، کشورهای متعدد دنیا در این جنگ شرکت کردند.

وی ادامه داد: احساس کشور عراق و هم دستانش این بود که این امکان را خواهند داشت که بر نظام جمهوری اسلامی ایران غلبه پیدا کنند؛ اما شاهد نوعی از سلاح خودباوری و حرکت بیداری جوانانی شدیم که وارد عرصه دفاع شدند و دفاع مقدس که دفاع پاکی بود شکل گرفت و خود این سرمایه اجتماعی شد.

موسوی با بیان اینکه ما قبلاً در زیر یوغ استکبار بودیم،افزود: هم اکنون به بستری از آزادی و شکوفایی رسیدیم و در این مسیر پیشرفت کردیم پیشرفت‌های ما در ابعاد مختلف بهداشتی، ورزشی، زنان، نظامی و فنّاوری است.

وی اظهار کرد: این روحیه خودباوری جزو مؤلفه‌هایی بود که با مکتب امام رشد پیدا کرد، در این مکتب، انسان‌سازی انجام گرفت و شاهد شکل‌گیری مکاتب انسانی متعدد در نظام جمهوری اسلامی ایران بودیم.

عضو شورای شهر بجنورد مکاتب به وجود آمده بعد از امام را این‌طور نام برد: مکتب شهید چمران، مکتب شهید بهشتی، مکتب شهید مطهری، مکتب خدمت شهید سلیمانی و مکتب شهید رئیسی و همچنان این مکتب ادامه دارد و این مسیر به‌گونه‌ای رشد پیدا کرد که کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی جبهه مقاومت را شکل دادند و این جبهه مقاومت حاصل از الهام‌گیری از نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی عنوان کرد: امروزه این جبهه مقاومت تا مرزهای اسرائیل تا مرزهای استکبار تا آزادسازی کربلا و اتصال مسیر کربلا بر قدس در حال امتداد است.

موسوی گفت: امید است بستری برای شکل‌گیری تمدن نوین جهانی اسلامی باشد و احیاگری ظهور امام عصر (عج) باشد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات