در حال بارگذاری
دادستان عمومی و انقلاب خراسان‌شمالی اعلام کرد:

استفاده از ظرفیت علمای اهل‌سنت در راستای سازش

دادستان عمومی و انقلاب خراسان‌شمالی بر استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت علمای اهل تسنن در اشاعه فرهنگ صلح و سازش تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، سیدجواد ایلالی در دیدار با برخی از علمای اهل‌سنت استان در دادستانی استان برگزار شد، اظهار کرد: نقش علما و زعمای اهل‌تسنن در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله در حوزه صلح و سازش به ویژه در جوامع روستایی بر کسی پوشیده نیست و داده‌های آماری نیز صحت این مدعا را اثبات می‌کند.


وی با اشاره با جایگاه ممتاز کشوری خراسان شمالی از حیث حصول موفقیت در رشد و بهبود کمی و کیفی شاخص‌های مصالحه در پرونده‌های دارای قابلیت سازش خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نتیجه اقدامات انجام شده و تمهید و تسهیل موجبات امکان استفاده و بهره مندی شایسته از قابلیت‌های عوامل بومی و محلی در این قسم سازوکارهای مسالمت آمیز، نتایج مذاکرات اصلاحی در برخی پرونده‌های مهم از قبیل قتل‌های عمدی طی سنوات اخیر از رشد محسوس موارد حصول سازش در این قسم پرونده‌ها حکایت دارد.

ایلالی گفت: حقیقت این است که در این بحبوحه تلاش علما، بزرگان، معتمدین معمرین، ریش سفیدان و دیگر عوامل بومی و محلی برای تحقق این هدف ارزشمند، بسیار مهم و تعیین کننده بوده است.


گفتنی است در جریان این دیدار، موضوع چند فقره پرونده قتل عمدی با منشأ اختلافات طایفه‌ای و خانوادگی مورد بررسی قرار گرفت و متعاقب مذاکرات اصلاحی معمول زمینه‌های مساعدی در راستای حصول سازش فراهم شد که بر اساس اعلام مدعی العموم به نظر می‌رسد با تداوم گفتگوها با اولیاء دم طی چند مرحله و بطور تفصیلی امکان حصول سازش محتمل به نظر می‌رسد.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات