در حال بارگذاری
در دولت سیزدهم انجام شد؛

اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر فیبرنوری در خراسان‌شمالی

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان شمالی گفت: از ابتدای دولت شهید رئیسی تا کنون ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و ۶۵۰ کیلومتر حوزه شهری اجرایی شده است و در حال حاضر تمام شهرها به فیبر نوری متصل هستند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، سید علی مرتضوی پیش از ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: طی سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ به خراسان شمالی عنوان شد که باید این منطقه جزو ۱۰ استان برتر در حوزه ارتباطات باشد، این در حالی است که اکنون خراسان شمالی سومین جایگاه را در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت پهنای باند خراسان شمالی ۲۲۰ بیت بر ثانیه بوده که امروز این پهنای باند به ۹۰۰ بیت بر ثانیه توسعه پیدا کرده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان شمالی ابراز داشت: در حال حاضر ۹۷ درصد روستاهای خراسان شمالی به شبکه ملی اینترنت متصل شده‌اند و ۹۸ درصد روستاها از نعمت تلفن ثابت برخوردار هستند.

مرتضوی با اشاره به اینکه تمام سایت‌های روستایی در حوزه همراه اول ۴G هستند، افزود: از ابتدای دولت شهید رئیسی تاکنون ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و ۶۵۰ کیلومتر حوزه شهری اجرایی شده است و در حال حاضر تمام شهرها به فیبر نوری متصل هستند.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات