در حال بارگذاری
مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

آمادگی ۱۹۱ کلاس خراسان‌شمالی برای اسکان تابستانه فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه اسکان تابستانه ویژه فرهنگیان از ۲۶ خردادماه آغاز می‌شود، گفت: براین‌اساس ۱۹۱ اتاق در ۲۷ مدرسه خراسان شمالی برای اسکان فرهنگیان فراهم شده است.

 ابوالقاسم اکبری در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه خراسان شمالی ظرفیت میزبانی از زائران امام رضا (ع) را دارد، اظهار داشت: براین‌اساس در راستای فراهم‌سازی شرایط اسکان مسافران، اسکان تابستانه فرهنگیان از ۲۶ خرداد تا ۱۶ شهریورماه، در دو رده کیفی ویژه و الف پذیرای مسافران انجام خواهد شد.

 وی ادامه داد: براین‌اساس ۱۹۱ اتاق در ۲۷ مدرسه برای اسکان مسافران و زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) در تابستان ۱۴۰۳ آماده شده که شامل ۶۳ اتاق ویژه و ۱۲۸ اتاق با رده کیفی الف بوده است.

 اکبری اضافه کرد: علاوه بر این ۵۰ اتاق گروه ب نیز برای موارد اضطرار پیش‌بینی‌شده است که در صورت نیاز مورداستفاده واقع می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ابراز داشت: نکته قابل‌توجه این است که ۶ هزار و ۴۳۲ مسافر در طرح نوروز سال جاری در ۱۲۰ مدرسه استان خراسان شمالی اسکان داده شدند.

 این مسئول دررابطه‌با کاهش تعداد مدارس محل اسکان فرهنگیان نسبت به ایام نوروز توضیح داد و گفت: باتوجه‌به بازه زمانی طولانی‌تر ایام تابستان نسبت به ایام نوروز، تعداد مدارس کمتری مدنظر قرار گرفته است.

 اکبری گفت: در استان خراسان شمالی دو مرکز فرهنگی و رفاهی خانه معلم در بجنورد با ظرفیت ۱۸ سوئیت و در آشخانه با ۹ سوئیت آماده ارائه خدمات به فرهنگیان هستند.

 وی بیان داشت: با بیان اینکه رزرو اتاق‌های خانه معلم برای مسافران از طریق اینترنتی انجام می‌شود، افزود: همچنین اسکان در مدارس برای خانواده‌ها به‌صورت حضوری صورت می‌گیرد که از ساعت ۱۷ الی ۲۳ هر روز در محل ساختمان آموزش و پرورش آن شهر این اسکان‌ها انجام می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تلاش ما این بود که طی این ایام مسافر یا زائری را از درب مدرسه برنگردانیم تا به آن‌ها خدمت کرده باشیم.

 این مسئول در خصوص هزینه‌های اسکان نیز بیان کرد: اسکان در این اتاق‌های آماده شده بر اساس امکاناتی که در آن‌ها وجود دارد، به اتاق‌های ویژه و الف دسته‌بندی‌شده و هزینه آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

 این مسئول خاطرنشان کرد: ۹ شهرستان خراسان شمالی برای اسکان تابستانه فرهنگیان آماده ارائه خدمات هستند؛ اما بیشترین پذیرش‌ها به ترتیب در شهرستان‌های بجنورد، سملقان و شیروان بر اساس موقعیت عبوری مسافران انجام می‌شود.

 

 مصاحبه از: آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات