در حال بارگذاری
بانوی رزمنده دفاع مقدس:

۷ هزار شهیده نماد ایثار بانوان است

شماره خبر : 1654 - https://asreatrak.ir/short/4PbL3

بانو رزمنده بجنوردی گفت: ۷ هزار شهیده خانم دفاع مقدس در کشور وجود دارد که این نمادی از حضور پررنگ زنان در دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل‌های بعدی است.

پروین رنجبریان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس، جنگی نابرابر و در پوشش کشور عراق بود که بیش‌از ۳۰ کشور از قدرت‌های جهانی غرب و شرق در این جنگ دست داشتند.

وی افزود: نقشه دشمنان براین بود که طی سه روز ایران را فتح کنند، اما به فضل خدای متعال به هدف شوم خود نرسیدند و حتی کارشناسان نظامی جنگ هشت ساله ایران وعراق را در قرن اخیر با ویژگی‌های طولانی‌ترین جنگ و بیشترین آمار استفاده از تسلیحات نظامی برشمردند.

این بانوی رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه تمام ۲۳ قشر کشور از جمله روحانیون، جوانان، دانشجویان، معلمان، پرستاران و پزشکان در دفاع مقدس حضور داشتند، ادامه داد: بانوان هم در دفاع از کشور حضور پررنگی داشتند و در عرصه‌هایی که می‌توانستند خدمت کنند کشور را حمایت می‌کردند.

رنجبریان به نقش کلیدی بانوان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفت هزار شهیده خانم دفاع مقدس در کشور وجود دارد که این نمادی از حضور پررنگ زنان در دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل‌های بعدی است همچنین حضور بانوان نقش کلیدی در جنگ تحمیلی داشتند به طوریکه  بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر زنان نبودند، سرانجام جنگ نا معلوم بود.

وی در مورد اینکه دشمن بعد از اتمام جنگ سخت، جنگ‌های دیگری را شروع کرده است، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن شبانه روز از  راه‌های مختلف از جمله جنگ سرد، نرم و ترکیبی در حال ضربه زدن به نظام اسلامی است که می‌طلبد با هوشیاری و ذکاوت آحاد جامعه از این موانع هم رد شویم تا پرچم را به دست صاحب اصلی آن امام زمان(عج) برسانیم.

رنجبریان با بیان اینکه تیم خراسان شمالی، تنها گروه خانم برای اعزام به جبهه بودند، ادامه داد: در زمان جنگ تنها گروه ۱۰ نفره خانم از خراسان شمالی بودیم که برای درمان به اهواز اعزام شدیم و رزمنده‌ها با جراحت‌های شدیدی که داشتند را مشاهده می‌کردیم و فقط با ذکر یا حسین و یا زهرا زیر لب زمزمه می‌کردند و تسکین دهنده دردشان بود.

مسئول بسیج بانوان پیشکسوت خراسان شمالی حرکت مقاومت اسلامی در جهان را رو به افزایش دانست و افزود: این حرکت برگرفته از حرکت انقلابی مردم ایران بود که مردم مسلمان ایران هم این درس را از نهضت بزرگ عاشورا الگو گرفته‌اند.

رنجبریان در مورد تربیت نسل جدید و آموزش فرهنگ ایثار و شهادت به آنان، گفت: باید بتوانیم فرهنگ شهادت، جهاد در راه خدا، ایثار، پای آرمان‌ها ایستادن را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم تا بتوانیم مقابل خساست‌ها و توطئه‌های دشمنان بایستیم.

این بانوی رزمنده بجنوردی با بیان اینکه قشری که توانست جنگ را به پیروزی برساند جوانان بودند، افزود: جوانان کشور در زمان دوران دفاع مقدس شاید تجریه کمی داشتند اما در کنار پیشکسوتان توانستند تجربیات را یاد بگیرند و در خط مقدم حضور داشته باشند.

رنجبریان در مورد تاثیر حضور جوانان در جنگ نرم و مقابله با نقشه‌های دشمنان، ادامه داد: در جنگ نرم نیز همانند جنگ تحمیلی هشت ساله باید جوانان در خط مقدم حضور داشته باشند تا باز هم به فضل خدای متعال بتوانیم بر توطئه‌های دشمنان چیره شویم.

بانوی رزمنده بجنوردی در مورد تبادل تجربیات پیشکوتان جامعه با جوانان و جهاد تبیین، توضیح داد: باید پیشکسوتان ما تجربیاتشان را ازجنگ سرد در اختیار جوانان بگذارند و برای این نسل تببین کنند که چه کسی جنگ را شروع کرد، چه افرادی به مقابله پرداختند و دشمن ما چه کشورهایی بودند تا نسلی تربیت شود که روحیه شهادت و فرهنگ ایثار را داشته باشند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات