در حال بارگذاری
مدیر کل حمل و نقل خراسان‌شمالی:

۶٠ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای خراسان‌شمالی رفع خطر شد

شماره خبر : 851 - https://asreatrak.ir/short/VJq1M

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: از سال ۹۶ تاکنون از تعداد ۹۶ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای استان ۶٠ نقطه رفع خطر و ایمن سازی شدند.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: در سال ۹۶ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، رفع خطر و ایمن سازی ۹۶ نقطه حادثه خیز جاده‌ای استان را به این اداره کل ابلاغ و مکلف کرد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز کمیسیون ایمنی راه‌های کشور رفع خطر و ایمن سازی ۱۶ نقطه حادثه خیز جاده‌ای استان را مصوب و به این اداره کل ابلاغ کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: از سال ۹۶ تاکنون از ۹۶ نقطه حادثه خیز جاده‌ای استان ۶۰ نقطه رفع خطر شده‌اند.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، ابلاغ رفع خطر و ایمن سازی ۱۶ نقطه حادثه خیز جاده‌ای استان که مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بود نیز عملیاتی و انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: مناطق باباامان، بدرانلو و مملجه از جمله این ۱۶ نقطه حادثه خیز جاده‌ای بودند که رفع خطر و ایمن سازی شدند.

علاوه بر این، مشتری از احداث و تکمیل ۲۰ پُل ضروری در مناطق مختلف جاده‌ای استان از جمله در مناطق جاده‌ای روستایی خبر داد و گفت: این اقدام در دولت سیزدهم انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز چهار پُل دیگر در دست احداث هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در ادامه درباره آسفالت راه‌های شریانی، فرعی و روستایی در استان نیز اظهار کرد: در دولت سیزدهم، در سطح استان به حجم بیش از ۴۴۳ کیلومتر روکش تقویتی راه‌های اصلی و شریانی همچنین به حجم بیش از ۳۴۹ کیلومتر روکش راه‌های روستایی انجام شد. 

افزون بر این، وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم، در استان به حجم ۱۶۸.۹ کیلومتر احداث و آسفالت راه روستایی انجام شد.

مشتری اعلام کرد: در حال حاضر نیز ۳۶ کیلومتر راه روستایی استان آماده آسفالت شده است.

با این وجود، وی خاطرنشان کرد: انجام این اقدام منوط به تامین اعتبار است که منتظر تخصیص اعتبار مورد نیاز هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی یادآور شد: در حال حاضر شاخص بهره‌مندی استان از وجود راه‌های روستایی آسفالته به ۷۸/۲ درصد رسیده که البته این شاخص در سطح کشور ۸۵/۹ درصد است.

وی در بخش دیگری از سخن خود به اهمیت تقویت روشنایی راه‌ها که موثر بر ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای هستند نیز اشاره و بیان کرد: تقویت روشنایی تونل باباامان در حال انجام است.

وی افزود: روشنایی منطقه گردنه امین الله اصلاح شد. 

مشتری یادآور شد: روشنایی مناطق کشانک و دو راهی بدرانلو نیز اجرایی شدند.

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات