در حال بارگذاری
در بجنورد؛

۵ پایگاه سلامت شهری و روستایی بهره‌برداری شد

شماره خبر : 1281 - https://asreatrak.ir/short/V0kqJ

باهدف ارتقای عدالت سلامت پیش از ظهر امروز سه پایگاه سلامت بهداشت در مرکز خراسان شمالی و دو خانه بهداشت در روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «عصر اترک»، پیش از ظهر امروز سه پایگاه سلامت شهری جدید در مرکز خراسان شمالی با حضور سید محمد پاکمهر، نماینده مردم هفت شهرستان استان در مجلس، باقرپور فرماندار بجنورد، براتی زاده معاون توسعه دانشگاه به بهره‌برداری رسید.
 
 این سه پایگاه سلامت شهری تحت عنوان‌های پایگاه‌های سلامت شهری شهدای سلامت، شهید حسینی معصوم و جمهوری فعالیتشان را از امروز آغاز کرده‌اند.
 
 پایگاه سلامت شهری شهدای سلامت بیش از ۶ هزار و ۲۴۳ نفر را تحت پوشش خدمات حوزه سلامت قرار می‌دهد و برای تجهیز آن که چهار نیرو در آن شاغل هستند نیز ۴۶۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است. 
 
 همچنین پایگاه سلامت شهری شهید حسینی معصوم بیش از ۴ هزار و ۳۶۴ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و ۴۳۰ میلیون تومان نیز برای تجهیز آن هزینه شده است.
 
برای تجهیز پایگاه سلامت شهری جمهوری نیز، ۴۸۰ میلیون تومان هزینه شده و این پایگاه نیز بیش از ۵ هزار و ۶۳۸ نفر را تحت پوشش خدمات حوزه سلامت قرار می‌دهد.
 
همچنین دو خانه بهداشت روستایی در این شهرستان افتتاح شد تا اهالی این روستاها، خدمات حوزه سلامت و بهداشت را در محل زندگی‌شان دریافت کنند و عدالت در بهره‌مندی از نظام سلامت نیز بیش‌ازپیش جامه عمل بپوشد. 

خانه بهداشت روستای قری قانکلو که جمعیت ۵۸۷ نفری این روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد با مساحت ۷۵ مترمربعی به ترتیب ۹ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تجهیز آن ۵ میلیارد ریال اعتبار شده است.

علاوه بر این خانه بهداشت شاه اجاقی نیز که در زیربنای ۷۵ مترمربعی با اعتبار ۷.۴ میلیارد ریال احداث شده است، جمعیت ۴۲۷ نفره این روستا را تحت پوشش خدمات حوزه بهداشت قرار می‌دهد، امروز به بهره‌برداری رسید که برای تجهیز این خانه بهداشت نیز ۳ میلیارد ریال هزینه شده است. 

 
 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات