در حال بارگذاری
سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی:

۳۲۰ مددجو استان کمک ودیعه مسکن گرفتند

شماره خبر : 1083 - https://asreatrak.ir/short/4y9zG

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: در چهار ماهه ابتدای سال به ۳۲۰ نفر از مدد جویان استان کمک ودیعه مسکن داده شده است.

صادقی جعفری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدای سال به ۳۲۰ نفر از مدد جویان استان کمک ودیعه مسکن داده شده است که ۵۰۰ مددجو از خدمات لوله کشی گاز به اعتبار۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است بهره‌ بردند.

وی افزود: ۱۸ مرکز کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارد که دو مرکز آن مربوط به بانوان است همچنین دو مرکز برای معتادان متجاهر در شیروان و بجنورد تعبیه شده است که قرار است از شهریورماه امسال این کمپ‌ها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان بروند و فقط کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ زیر نظر بهزیستی قرار بگیرند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: سال گذشته برای ۱۰۳ معتادی که بهبود پیدا کردند اشتغال ایجاد شد و بدهی ۵ میلیارد تومانی با کمک استانداری خراسان شمالی تسویه شد.

جعفری با بیان اینکه ۶ هزار و ۱۱۹ معلول تحت پوشش این نهاد در کمیسیون پزشکی شدت و نوع معلولیت آنها بررسی شد، ادامه داد: ۵۶ مرکز روزانه و شبانه خدمات به معلولین ارائه می‌دهند، در حال حاضر ۲هزار و ۲۹۹ مددجو یارانه در این مراکز دریافت می‌کنند. ۶ هزار و ۱۱۹ نفر در کمیسیون پزشکی شدت و نوع معلولیت آنها بررسی شد.

وی در مورد طرح سما کارت گفت: برای معلولینی که شدت معلولیت آنان شدید است، طرح سما کارت سال گذشته ایجاد شد به اینصورت که سفرهای ریلی، هوایی و دریایی آنان تخفیف ۵۰ درصدی دارد که سهم استان یک هزار و ۹۲۹ نفر بود.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۸۳۳ کمک هزینه برای خرید وسایل توانبخشی ویلچر، سمعک انجام شده و طی یک ماه گذشته اعتبار ۲۰ ویلچر برقی از شرکت دانش بنیان فراهم شده است.

مصاحبه از: امین فیروزبخت

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات