در حال بارگذاری
سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی:

۲۰ هزار کودک خراسان‌شمالی غربالگری بینایی شدند

شماره خبر : 2268 - https://asreatrak.ir/short/eRLMK

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی از غربالگری بینایی ۲۰ هزار کودک در خراسان‌شمالی طی ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

صادق جعفری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: ۲۰ هزار کودک سه تا ۶ سال طی ۶ ماهه نخست امسال تحت پوشش غربالگری چشم شدند همچنین طی سال گذشته ۳۹ هزار و ۱۲۶ کودک غربالگری شدند که از این تعداد ۳۵۲ نفر عینک رایگان اهدا شد.

وی با بیان اینکه هزینه غربالگری با دستگاه برای هر نفر ۳۵۰ هزار ریال است، افزود: از خانواده‌هایی که کودکان سه تا ۶ سال دارند درخواست داریم هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی و غربالگری بینایی سنجی مراجعه کرده و اگر با تنبلی چشم برخورد کردند با پیشگری به موقع می‌توان نسبت به درمان آن اقدام کرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان بیان کرد: در سال گذشته ۳۹ هزار و ۱۲۶ کودک سه تا ۶ سال غربالگری چشم شدند که یک هزار و ۱۸۴ نفر به بینایی سنج ارجاع داده شدند همچنین چهار نفر نیز جراحی چشم لازم داشتند که انجام شد.

جعفری با بیان اینکه ۱۱ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان وجود دارد، گفت: پایگاه‌های سیار در مراکز و خانه‌های بهداشت، مراکز مثبت بهزیستی آمادگی اجرای طرح غربالگری برای کودکان را دارند، همچنین ۴۰ نفر از کادر اجرایی شامل مربی، کاربر بینایی سنج و متخصص در اجرای این طرح مشارکت دارند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه اگر تنبلی چشم به موقع درمان نشود، خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد، گفت: فرد بیمار اگر به موقع درمان نشود، یک یا هر دو چشم خود را از دست می‌دهد.

این مسئول در مورد تعداد غربالگری کودکان تا آخر سال توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در خراسان شمالی ۵۱ هزار کودک سه تا ۶ سال از خدمات پیشگیری از تنبلی و غربالگری چشم بهره‌مند شوند.

جعفری در مورد غربالگری شنوایی نوزادان در استان ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال پنج هزار و ۳۸۴ نوزاد و یک هزار و ۴۵۳ کودکان ۶ ساله غربالگری شنوایی شدند.

گفتنی است ۵۱ هزار کودک سه تا ۶ سال در اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی ثبت شده است.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات