در حال بارگذاری
رئیس میراث‌فرهنگی شهرستان اسفراین خبر داد:

پرداخت ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در اسفراین

شماره خبر : 1665 - https://asreatrak.ir/short/4aoXA

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین از پرداخت ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی پایدار در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

عباس توکلیان در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: در راستای حمایت از تأسیسات گردشگری و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی صنایع‌دستی انفرادی و مستقل و مشاغل خانگی در سطح شهرستان اسفراین طی یک سال گذشته مبلغ ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی پایدار در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی به متقاضیان واجد شرایط در سطح شهرستان اسفراین پرداخت شده است.


 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین بیان کرد: این تسهیلات به ۵۵ طرح در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی که شامل چهار طرح در حوزه گردشگری به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تعلق‌گرفته است.

وی همچنین ابراز داشت: علاوه بر این تسهیلات ذکر شده در فوق به ۱۹ طرح در قالب مشاغل خانگی به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال و ۳۲ طرح به‌صورت انفرادی و کارگاهی به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال به صنعتگران صنایع‌دستی پرداخت شده است.


 توکلیان ادامه داد: در میان بانوان بیش از ۷۰ درصد فعالان صنایع‌دستی شهرستان را تشکیل می‌دهند که بیشتر در رشته‌های نساجی سنتی، گلیم‌بافی و دست بافته‌های داری، چرم‌دوزی، تراش سنگ‌های قیمتی و زیرشاخه‌های رشته چوب شامل معرق، منبت‌کاری، و مشبک و همچنین خراطی فعالیت دارند.


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین بیان داشت: این تسهیلات از محل اعتبارت جزء دو بند ب تبصره ۱۶، مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور باهدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی پرداخت شده است.


 این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی و توانمندسازی جوامع محلی روستایی و شهری از طریق توسعه صنایع‌دستی، حمایت از واحدهای تولیدی صنایع‌دستی انفرادی و مستقل، توانمندسازی و جذب هنرآموزان صنایع‌دستی در بازار کار از مهم‌ترین اهداف پرداخت این تسهیلات است.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات