در حال بارگذاری
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان:

محدودیتی در تهیه ارزاق هیئت‌های خراسان‌شمالی نیست

شماره خبر : 894 - https://asreatrak.ir/short/NBrPK

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه محدودیتی جهت تهیه ارزاق هیئت‌ها در استان نداریم، گفت: هیئت‌هایی بر اساس برنامه عزاداری، می‌توانند، اقلام را تهیه کنند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «عصر اترک» با اشاره به اینکه در ماه محرم دو محور در حال انجام‌شدن است، گفت: برنامه‌های ماه محرم به‌صورت سنت دیرینه انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: نکته قابل‌توجه بعدی محتوایی است که در قالب اشعار توسط مبلغان و مداحان، در هیئت‌ها ارائه می‌شود که محتوای امسال موضوع مقاومت است.

 معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که قطعاً مقاومت تنها مختص جبهه مقاومت نیست، گفت: مردم باید نسبت به داشته‌ها قدردان باشند، زیرا حفظ نظام و ارزش‌ها که نعمت‌های الهی هستند و با مقاومت مردم به‌دست‌آمده نباید نادیده گرفته شود.

 هدایتی از برگزاری همایش مبلغان در مرکز استان، همایش تکریم خیران و بانیان هیئت‌های استان و تجلیل از سه  پیر غلامان در استان خبر داد.

 وی همچنین اضافه کرد: برای دومین سال پیاپی اعزام ۲۰۰ نفر از مسئولان هیئت‌های مذهبی و عزاداری در صحن قدس حرم رضوی، در شب دوم ماه محرم برگزار شد.

 این مسئول آئین سیاه‌پوشی پیش از ماه محرم و راه‌اندازی کاروان‌های سلام بر محرم در شهرستان‌ها را بخشی دیگر از فعالیت‌های این ماه خواند و گفت: بیش از یک هزار نقطه تبلیغی در استان شناسایی و مبلغ اعزام شده که از ظرفیت مبلغان استانی بهره گرفته شده است.

 هدایتی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا از مبلغان بومی که ساکن قم و مشهد هستند نیز دعوت به‌عمل‌آمده تا از ظرفیت آنها در استان استفاده شود که هیچ نقطه‌ای بدون مبلغ نماند.

 معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: همچنین در موضوع محتوا، تعداد ۵۰۰ جلد کتاب با سه موضوع که توسط نویسندگان و پژوهشگران به سفارش سازمان تبلیغات تهیه شده خریداری و در اختیار مبلغان استان قرار گرفت.

 

 فعالیت یک هزار و ۲۰۰ هیئت عزاداری در خراسان شمالی

 وی ابراز داشت: همایش رهپویان ولایت با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی بانوان و مداحان بانو که ۲۵۰ نفر در استان هستند، نیز در این ماه برگزار شد و نکات مطرح و دغدغه‌های بیان شده در حال بررسی است.

 معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی خراسان شمالی شعار مشترک هیئت‌های مذهبی استان در محرم ۱۴۰۳ را «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» عنوان کرد.

 این مسئول با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ هیئت در استان ثبت سامانه شده، گفت: هماهنگی با جهاد کشاورزی و سازمان غله جهت تهیه ارزاقی از جمله گوشت، برنج، شکر، مرغ انجام شده که می‌توانند تهیه کنند.

 وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تهیه ارزاق هیئت‌ها در استان نداریم، افزود: روال کار به این صورت است که حواله برای هیئت‌هایی که برنامه عزاداری دارند، صادر می‌شود تا از فروشگاه‌هایی که معرفی می‌شود اقلام را تهیه کنند.

 هدایتی همچنین یادآور شد: هماهنگی جهت راه‌اندازی موکب‌ها از اول محرم صورت‌گرفته که تا کنون ۵۰ موکب در کل استان راه‌اندازی شده و این تعداد در حال افزایش است.

 این مسئول گفت: همچنین فضاسازی محرم در سراسر شهرستان‌ها با همکاری شهرداری انجام شده و تمهیدات لازم برای برنامه‌های دسته روی عاشورا و تاسوعای حسینی اندیشیده شده است.

 وی در انتها با تأکید بر این که مردم در ماه محرم از برکات این مجالس بهره می‌گیرند، گفت: مراسم در نقطه‌نقطه استان در تمام حسینیه‌ها، مساجد، مهدیه‌ها، زینبیه‌ها انجام می‌شود.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر./

0 نظر

ارسال نظرات