در حال بارگذاری
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

مبلغان، الگوهای ارشمند را معرفی کنند

شماره خبر : 1479 - https://asreatrak.ir/short/e8kka

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: راویان و مبلغان با بیان زیبا و تاثیرگذار روایات و وقایع کربلا، می‌توانند الگوهای ارزشمندی را برای جوانان و نوجوانان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات استان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رفیعی اظهار کرد: حضور در پیاده‌روی اربعین و بودن در جمع زائرانی که با عشق و ارادت به سوی کربلا حرکت می‌کنند، فرصتی بی‌نظیر برای انتقال معارف دینی و احیای ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: راویان و مبلغان می‌توانند با بهره‌گیری از این فرصت، به عمق دل‌ها نفوذ کرده و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: اربعین حسینی، رویدادی عظیم و جهانی است که هر ساله بر شکوه و عظمت آن افزوده می‌شود. راویان باید با شناخت عمیق از ابعاد مختلف این واقعه، بتوانند عظمت و اهمیت آن را برای زائران تبیین کنند.

این مسئول بیان کرد: راویان و مبلغان به عنوان سفیران فرهنگ عاشورا، نقش بسیار مهمی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های این قیام الهی دارند. آن‌ها با بیان زیبا و تاثیرگذار روایات و وقایع کربلا، می‌توانند الگوهای ارزشمندی را برای جوانان و نوجوانان معرفی کنند.

 رفیعی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان پیام‌های عاشورا را متناسب با سن و سطح آگاهی مخاطبان مختلف ارائه داد، افزود: برگزاری مراسم جاماندگان اربعین نشان از عظمت مکتب اباعبدالله الحسین(ع) و ایجاد فرصتی برای عرض ارادت و تبیین اربعین است برای افرادی که امکان حضور در مراسم کربلای معلی را ندارند.

وی با توجه به باب الرضا(ع) بودن استان، میزبانی از زائران و کاروان‌های پیاده‌روی امام رضا (ع) را افتخار و فرصتی برای این استان دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم دهه آخر صفر برای عزاداری و میزبانی صورت گرفته است.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات