در حال بارگذاری
خطیب‌جمعه شیروان گفت:

دولت جدید در رفع مسائل معیشتی همت کند

شماره خبر : 1365 - https://asreatrak.ir/short/N2Kmb

امام جمعه شیروان گفت: وظیفه ما کمک به دولت جدید است تا بتواند این مسیر پرتلاطم را با موفقیت طی کند و همه همت خود را نیز در رفع مشکلات مردم به خصوص در زمینه اقتصادی داشته باشد.

به گزارش «عصراترک» از شیروان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسبن تکمیلی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز‌جمعه این هفته گفت: یکی از اموری که باید موردتوجه همه باشد، داشتن تقوا در تمام مراحل زندگی است و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

وی گفت: بهترین و بزرگ‌ترین مصداق تقوا، انجام فرائض دینی و ترک محرمات است، اینگونه است که می‌توان ادعای شیعه‌بودن کرد و در غیر این صورت گناهی به گناهان خود می‌افزایید.

خطیب‌جمعه شیروان ادامه داد: ماه صفر پر از خاطرات تاریخ اسلام است و یکی از اتفاقاتی که در دهه اول محرم افتاده، جنگ نهروان و صفین است و توصیه من به جوانان این است که تاریخ اسلام را مطالعه کرده زیرا بسیار مفید و تاثیرگذار است.

تکمیلی به نقل از سخنی از پیامبراسلام که از سوی خداوند فرموده گفت: خداوند به عزت خویش قسم یاد کرده است که انتقام ظالم را در این دنیا و آخرت می‌گیرد و نه‌تنها شخص ظالم بلکه کسانی که ظلم را دیده ولی اقدامی نمی‌کنند نیز موردعتاب قرار خواهد داد.

امام‌جمعه شیروان در خصوص ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: این یک اقدام جنایت‌کارانه و نقض حریم جمهوری اسلامی ایران است و مطالبه‌ی عموم مردم کشور و جهان، خون‌خواهی است.

رئیس شورای زکات شیروان در ارتباط با اینکه چه زمانی این انتقام‌خواهی آغاز می‌گردد، گفت: این خون‌خواهی آغاز شده و به گونه‌ای که شب‌ها از ترس در پناهگاه‌ها قرار می‌گیرند و فروشگاه‌ها خالی شده و ضربه اقتصادی زیادی به آنها وارد شده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و آمریکا که عامل اصلی این جنایت‌ها است باید محاکمه شوند که دیگر چنین اقدام جنایتکارانه را انجام ندهند.

تکمیلی در رابطه با تشکیل کابینه جدید دولت گفت: وظیفه ما کمک به دولت جدید است تا بتواند این مسیر پرتلاطم را با موفقیت طی کند و همه همت خود را نیز در رفع مشکلات مردم به خصوص در زمینه اقتصادی داشته باشد.

وی در ارتباط با دغدغه‌های مردم شیروان در حال حاضر ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم این روزها بحث نگران‌کننده عفاف و حجاب است زیرا هرشخصی با لباس خانه نیز در جامعه حضور می‌یابد و احترامی برای قانون و مردم ندارد.

امام‌جمعه شیروان تقاضایی در این خصوص داشت و گفت: تقاضای جدی بنده این است که نیروهای امنیتی و نظارتی به این جرم مشهودی که در جامعه رخ می‌دهد وارد شده و برخورد لازمه را داشته باشند.

تکمیلی در پایان خاطر نشان کرد: خواهش مهمی که از مردم عزیز دارم این است که در مصرف آب و برق صرفه جویی‌های لازمه را داشته باشند تا مبادا در این روزهای گرم سال، هموطنان دیگری در نقاط مختلف استان و یا حتی کشور درگیر قطعی آب و برق شوند.

انتهای خبر/ سیده‌معصومه علوی

0 نظر

ارسال نظرات