در حال بارگذاری
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبر داد:

شناسایی ۹۰۱ مشترک پرمصرف برق در خراسان شمالی

شماره خبر : 1095 - https://asreatrak.ir/short/4LX80

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اشاره به اینکه الگوی مصرف برای مشترکان عادی ماهانه ۳۰۰ کیلووات‌ساعت مصرف برق است، گفت: براین‌اساس تعداد ۶۳۹ مشترک دوبرابر الگو مصرف و ۲۶۲ مشترک بیشتر از ۲/۵ برابر الگو مصرف دارند.

 حسن چاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با میزان مصرف برق طی روزهای پرمصرف سال در استان خراسان شمالی گفت: طی شب گذشته در پیک‌بار مصرف استان به ۲۹۹ مگاوات رسید که در مدت مشابه در سال گذشته این میزان ۲۸۸ مگاوات بوده و در واقع ۱۸ مگاوات افزایش پیدا کرده است.

 وی با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای خاموشی و قطعی برق مشترکان خانگی و تجاری در دستور کار نیست، ادامه داد: درصورتی‌که مشترکان بیش از ۲/۵ برابر الگوی مصرف را داشته باشند، با اخطار قبلی در صورت رعایت‌نکردن صحیح، برق آنها قطع خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: در حال حاضر بر اساس آمار ثبت شده تا انتهای تیرماه سال جاری در استان خراسان شمالی تعداد ۶۳۹ مشترک دوبرابر الگو مصرف و ۲۶۲ مشترک بیشتر از ۲/۵ برابر الگو مصرف دارند.

 چاهی با اشاره به اینکه میزان الگوی مصرف این‌گونه است که برای مشترکان عادی ماهانه ۳۰۰ کیلووات‌ساعت مصرف برق در ماه و الگوی مصرف برای ماه‌های گرم را داشته باشند، گفت: براین‌اساس اگر مشترکی دو یا ۲/۵ برابر این میزان مصرف داشته باشد، در ابتدا اخطار و بعد برق آنها قطع خواهد شد.

 این مسئول بیان داشت: در استان خراسان شمالی تعداد مشترکان برق شهری ۲۰۴ هزار و ۷۶۵ مورد و تعداد مشترکان برق روستایی ۱۴۱ هزار و ۱۷۳ مورد هستند.

 چاهی دررابطه‌با مصرف برق در دستگاه‌های اجرای استان توضیح داد: دستگاه‌های استان مجهز به کنتور هوشمند برق هستند که در ساعت‌های منظمی به مدت ۱۰ دقیقه برق قطع خواهد شد و دوباره به مدار باز می‌گردد.

 وی یادآور شد: دستگاه‌های دولتی و اجرایی موظف هستند که در زمان اداری در ایام گرم سال ۳۰ درصد کاهش مصرف و در ساعات غیراداری نیز تا ۶۰ درصد کاهش مصرف برق را داشته باشند که اگر خارج از این دستور عمل کار کنند با اخطار و در نهایت قطع برق مواجه خواهند شد.

 

 مصاحبه از: آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات