در حال بارگذاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

راه‌اندازی نخستین مرکز تحقیقات جمعیت‌شناسی در خراسان شمالی

شماره خبر : 1035 - https://asreatrak.ir/short/Vwobp

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از راه‌اندازی نخستین مرکز تحقیقات جمعیت‌شناسی استان طی یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جواد شاهین فر گفت: راه‌اندازی نخستین مرکز تحقیقات جمعیت‌شناسی در واقع پاسخ به نیازهای پژوهشی استان و منطقه در زمینه مسائل و مباحث تخصصی جمعیت، مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیت‌شناسی به‌عنوان یکی از مراکز پژوهشی و تحقیقات و فناوری یکشنبه هفته آینده افتتاح و راه‌اندازی می‌شود. 

وی با تأکید بر اینکه اجرای سیاست‌های کلان جمعیت و منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت از اولویت‌های دانشگاه است، خاطرنشان کرد: این مرکز باهدف انجام مطالعات جامع و دقیق در زمینه تغییرات جمعیتی، سلامت جمعیت و اجرای سیاست‌های جمعیتی در استان راه‌اندازی می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: این مرکز با بهره‌گیری از دانش و تخصص نخبگان، اساتید و صاحب‌نظران می‌تواند نقش مهمی در اجرای سیاست‌های جمعیتی و توسعه پایدار ایفا کند و همچنین مسیر استان برای مبدل‌شدن به قطب پژوهشی شمال شرق کشور در این حوزه را هموار کند. 

وی جمعیت و پویایی آن را مهم ذکر و رسیدن به این پویایی را مستلزم برنامه‌ریزی دانست و تأکید کرد: اولویت کنونی ما شناخت عمیق و تخصصی از تحولات جمعیتی در استان و تدوین برنامه‌های جمعیتی مؤثر و پایدار برای رسیدن به جمعیت جوان است.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات