در حال بارگذاری
امام جمعه موقت بجنورداعلام کرد:

راهپیمایی اربعین نمایش قیام سالار شهیدان به جهانیان

شماره خبر : 1483 - https://asreatrak.ir/short/V5ggl

امام جمعه موقت بجنورد هدف از راهپیمایی اربعین را نمایش قیام امام حسین (ع) به جهانیان دانست و افزود: امروز تمام آزادگان و ادیان مختلف جهان با پی‌بردن به حقانیت قیام سالار شهیدان در این گردهمایی بزرگ مذهبی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی موسوی‌جاجرمی، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: افزون بر مبارزه با ظلم و فساد یزید، نجات انسان‌ها از جهالت و گمراهی مهم‌ترین علت قیام امام حسین (ع) بود.

 وی پس از اشاره به جهالت آگاهانه غرب، افزود: کشورهای سلطه‌طلب جهان با آگاهی به اینکه جمهوری اسلامی ایران، حکومت برحق و یار مظلومان است؛ با آن مخالفت می‌کنند.

 امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه راه امام حسین (ع) زمینه‌ساز ظهور ولی‌عصر (عج) است، تأکید کرد: محرم و صفر زمینه هدایت انسان‌ها را سریع‌تر و بیشتر فراهم می‌کند.

 حجت‌الاسلام موسوی‌جاجرمی نهضت حضرت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی را پیروی از قیام سالار شهیدان دانست و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم ایران با از خودگذشتگی برای پاسداری از اسلام همواره در مقابل ظلم ایستادگی کردند.

 وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم فلسطین همانند جمهوری اسلامی از قیام اباعبدالله الحسین (ع) پیروی کردند، افزود: مردم فلسطین پس از سال‌ها از حمایت سازمان‌های بین‌المللی و جهان عرب دست کشیدند و خود در مقابل ظلم اسرائیل مبارزه و ایستادگی کردند.

 وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) مدت ۴۰ سال در جنگ با روایت‌های دروغ خلفای شام و کوفه، روایت صحیح از قیام امام حسین (ع) را برای مردم روایت می‌کرد.

 امام‌جمعه موقت بجنورد در ادامه گفت: خبرنگاران شهید جنگ غزه و رسانه‌های مدافع مظلومان، صحنه جنایت رژیم صهیونیستی و حامیان آن را در جهان انعکاس می‌کنند.

 وی تصریح کرد: جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه باعث بیداری فطرت جوانان و دانشجویان کشورهای غربی شد.

 حجت‌الاسلام موسوی‌جاجرمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، عنوان کرد: مسئله امروز فلسطین تنها به خود این کشور خلاصه نمی‌شود؛ بلکه مسئله حق و باطل است.

 وی اظهار کرد: از ابتدای قیام امام حسین (ع) تاکنون راه ازبین‌رفتن ظلم ایستادگی در مقابل ظالم است.

 امام‌جمعه موقت بجنورد بیان داشت: مردم جهان با انتخاب اسلام به‌عنوان تنها نسخه رهایی‌بخش بشریت، جامعه‌ای بدون ظلم و فساد تشکیل می‌دهند.

 وی هدف از راهپیمایی اربعین را نمایش قیام امام حسین (ع) به جهانیان دانست و افزود: امروز تمام آزادگان و ادیان مختلف جهان با پی‌بردن به حقانیت قیام سالار شهیدان که همان اسلام است در این گردهمایی بزرگ مذهبی شرکت می‌کنند.

 وی قیام امام حسین (ع) را به خورشیدی تابناک تشبیه کرد و عنوان کرد: کشورهای استکبار جهانی همانند نور شمعی هستند که هیچ‌وقت نمی‌توانند این نور خورشید را کم‌رنگ یا خاموش کنند.

وی به نقش حضرت زینب (س) به‌عنوان روایتگر صحیح واقعه کربلا اشاره کرد و افزود: همان‌طور که زنان ایرانی با پیروی از حضرت زینب (س) در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند امروز هم زنان غزه در رسواکردن چهره واقعی استکبار جهانی نقش بزرگی را ایفا می‌کنند.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات