در حال بارگذاری
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اربعین امسال رنگ و بوی مقاومت دارد

شماره خبر : 1438 - https://asreatrak.ir/short/VW1P2

امام جمعه بجنورد گفت: راهپیمایی اربعین امسال رنگ و بوی حمایت از مردم مظلوم غزه را در تمام دنیا به نمایش خواهد گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» در رابطه با هدف امام حسین (ع) از قیام کربلا گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) احیای ارزش‌های دینی و امر به معروف و نهی از منکر بوده است که با گذشت بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال هنوز ادامه پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: اگر قیام امام حسین(ع) انجام نمی‌شد شاید به نابودی اسلام ختم می‌شد.

امام جمعه بجنورد مهم‌ترین شاخصه قیام امام حسین(ع) را استقامت ایشان و یارانش دانست و عنوان کرد: این استقامت از زمانی که حرکت امام حسین(ع) برای قیام آغاز شد تا زمانی که به شهادت رسیدند، ادامه داشت.

وی ولایتمداری را یکی دیگر از شاخصه‌های یاران امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: محور و معیار یاران امام حسین(ع) ایشان بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: امروز ویژگی استقامت امام حسین(ع) و یارانش در مردم غزه مشاهده می‌شود که در مقابل جنایت جنگی رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰۰ روز ایستادگی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: انتهای این مقاومت و استقامت که برگرفته از راه ائمه معصومین(ع) است، به پیروزی ختم می‌شود.

 نوری تاکید کرد: امروز جبهه مقاومت تنها نیست و مورد حمایت تمام آزادی خواهان جهان هستند.

وی افزود: تمام مردم دنیا در کنار غزه ایستادند و شعار مرگ بر اسرائیل می‌دهند.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: راهپیمایی اربعین امسال رنگ و بوی حمایت از مردم مظلوم غزه را در تمام دنیا به نمایش خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه مردم در راهپیمایی اربعین با امام حسین(ع) بیعت کردند، افزود: پیاده روی اربعین و عزاداری برای امام حسین(ع) سبب یکدلی و یکرنگ شدن مردم می‌شود.  

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) با خون خود جلوی تفسیرهای غلط از دین را گرفت و اسلام ناب را به دنیا عرضه کرد، افزود: امام حسین(ع) از خونِ خود گذشت تا مردم در مسیر درست حرکت کنند.

نوری همایش اربعین را نمادی از ایستادگی و مقاومت و تاکید بر حقانیت راه امام حسین(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز کشورهای بیشتری با الگوی گیری از این قیام، جرات ایستادگی در برابر ظلم را یافته‌اند.

انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات