در حال بارگذاری
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد بجنورد:

دولت سیزدهم صنایع را به چرخش درآورد

شماره خبر : 1206 - https://asreatrak.ir/short/VbPDR

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: در دولت شهید رئیسی شاهد چرخیدن دوباره چرخ صنایعی بودیم که مدت‌ها به دلایل مختلفی از حرکت باز مانده بود.

مریم ریحانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» در پاسخ به این سئوال که پایبندی به سیاست‌های کلی رهبر انقلاب اسلامی چقدر می‌تواند در عملکرد آینده دولت پزشکیان موثر و راهگشا باشد، اظهار کرد: از آنجائیکه ایران، کشوری در حال توسعه، با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل و نیز سیاست‌های کلی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در راستای استقلال و حفظ اقتدار است، پایبندی به فرامین و تفکر رهبری، ایران را به کشوری توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیائی و تاریخی خود و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلابی، با تأکید بر مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی همراه با آزادی‌های مشروع تبدیل خواهد کرد.


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: همچنین ایران می‌تواند، برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد بطوریکه کشوری امن، مستقل، مقتدر با سامان دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت شود.


ریحانی ادامه داد: مردم جامعه می‌توانند برخوردار از سلامت، رفاه و امنیت غذائی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد با نهاد مستحکم خانواده، بدور از فقر، فساد، تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب باشند.

این استاد دانشگاه در مورد تاثیر استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و کارشناسان خارج از مسائل جناحی و سیاسی در موفقیت دولت پزشکیان، گفت: همواره استفاده از خردجمعی و بهره جستن از تجربیات زیست دیگران، نرفتن راه‌های خطای رفته،  تکرارنکردن اشتباهات گذشته و یاری گرفتن از اندیشمندانی که ورای سیاست زدگی و جناح‌پذیری تنها دغدغه پیشرفت و اقتدار کشور را دارند، می‌تواند مانع تصمیمات نادرست رئیس جمهور منتخب شده و کشور را به جامعه آرمانی نزدیک‌تر کند.

وی افزود: ایران کشور تمام ۸۰ میلیونی است که ملیت ایرانی دارند چه هم‌وطنانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و چه همه کسانی که در داخل مرزها چشم و امیدشان به رئیس جمهوری است که برای بهبود معیشت مردم وعده داده و قول رفع فقر داده است، همه منتظرند تا شاهد پیشرفت کشور در تمام زمینه‌ها باشند.

 این استاد دانشگاه در پاسخ به این سئوال که در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم دو تجربه متفاوت داشتیم، اعتماد بیش‌ازاندازه به آمریکا، غرب و گره زدن تمام مشکلات به برجام چه نتیجه‌ای داشته و ادامه این روند چه نتیجه‌ای خواهد داشت، بیان کرد: در سخنرانی‌های روز تنفیذ ریاست جمهوری، رهبر انقلاب کاملا واضح بیان کردند، استفاده و بهره‌جستن از منافع تمامی کشورها حتی آن کشورهایی که دشمن ایران هستند اما برخی رفتارهایشان به نفع ایران است باید نهایت استفاده را ببریم زیرا ما ناچار به تعامل هستیم و اولویت اول موفقیت و پیشرفت ایران عزیز و در ادامه امنیت و رفاه هم میهنانمان است که همواره پای نظام ایستاده‌اند.

ریحانی اضافه کرد: در بیان خلاصه، عقل حکم می‌کند، تمام تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذاشته و سیاست خارجه را بر مبنای نگرش رهبری تنظیم کرده و با همه کشورها حتی دشمنان طوری رابطه برقرار کند که در نهایت به نفع کشور شود.

 این استاد دانشگاه در پاسخ به این سئوال که دولت پزشکیان چطور می‌تواند از رویه دولت سیزدهم در حل مسائل کشورالگوبرداری کند، گفت: در دولت شهید رئیسی ما شاهد چرخیدن دوباره چرخ صنایعی بودیم که مدت‌ها به دلایل مختلفی از حرکت باز مانده و بسیاری از خانواده‌ها به علت بیکاری کارگران در فشار مالی شدید به سر می‌بردند.

وی افزود: رسیدگی به معیشت دهک‌های پایین از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بود که بطور مشهود می‌دیدیم و این در حالی انجام می‌شد که تحریم‌ها از حد گذشته و بیشترین فشار سیاست خارجه را شاهد بودیم، اما شهید رئیسی با ترفندهای گوناگون تحریم‌ها را بی‌اثر و در برخی موارد به فرصت تبدیل کرد و تا حد توان به رشد اقتصادی افزود.

ریحانی با بیان اینکه پزشکیان قول گستردگی سفره مردم، بهبود معیشت، اقتصاد و نیز افزایش رفاه جامعه را وعده داده است، ادامه داد: همگی منتظرند تا اقدامات وعده داده شده رئیس جمهور را لمس و زندگی کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در دولت سیزدهم ارتباط با شرق و تکیه نکردن به غرب بسیار مشهود بود، گفت: با تحریم‌های پیش‌‌رو امکان ارتباطات مالی با هیچ کشوری جز چین، روسیه و برخی کشورهای محدود نبود، ادامه این روند و نیز طبق گفته رهبری بهره‌بردن از تمامی کشورهای دنیا می‌تواند ایران را در وضعیت مطلوب اقتصادی و سیاست خارجه قرار دهد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات