عصر اترک بررسی کرد؛
کنارگذر شمالی، درد ترافیک فاروج را درمان نکرد
ترافیک سنگین در فاروج، زندگی شهروندان را با مشکل مواجه کرده، کمربندی که از سال ۱۳۹۹ در حال ساخت است، میتواند راهحلی برای این مشکل باشد، اما هنوز رانندگان به استفاده کامل از آن ترغیب نشدهاند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، شهر فاروج بهعنوان یکی از مراکز مهم استان خراسان شمالی، در سالهای اخیر با مسئله فزاینده ترافیک و گسترش تردد خودروهای سنگین مواجه شده است.
این مشکل بهخصوص در ساعات اوج ترافیک، مشکلاتی را برای شهروندان و مدیریت شهری به وجود آورده است.
احداث کمربندی بهعنوان پروژهای کلیدی و راهحلی برای کاهش بار ترافیکی در داخل شهر، از سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفته و روند اجرایی آن باهدف تسهیل عبورومرور و بهبود کیفیت زندگی مردم ادامه دارد.
وسایل نقلیه سنگین در شهر باعث ترافیک میشوند
یکی از شهروندان فاروجی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: یکی از دلایل اینکه ترافیک در بعضی روزها سنگین میشود این است که رانندگان وسیله سنگین از داخل شهر تردد میکنند و از کمربندی که بهتازگی افتتاح شده تردد ندارند و باعث ترافیک سنگین یک تا دو ساعت میشود.
وی ادامه داد: اگر شهرداری اطلاعرسانی خوبی داشته باشد شاید این مشکل حل میشد.
یک شهروند فاروجی دیگر در گلایه به شلوغی بیش از حد در داخل شهر فاروج اضافه کرد: در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۲ ظهر و عصر از ساعت ۱۷ الی ۱۹ اوج شلوغی و ترافیک بسیار سنگین در داخل شهر است.
وی بیان داشت: مردم در بعضی مواقع که با ترافیک مواجه هستند گذر از کمربندی را انتخاب میکنند، در غیر این صورت آن را به رسمیت نمیشناسند.
اولویت راه و شهرسازی تکمیل محور مشهد به جنگل است
شهردار فاروج در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: طرح احداث کمربندی بهعنوان یک طرح مهم از سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفت.
حسن ذبیحی با اشاره به اینکه درگذشته کنارگذر شمالی به شکل ناقص اجرا شده بود، ادامه داد: برایناساس به دنبال این بودیم تا بتوانیم کنارگذر را احیا کنیم؛ اما مجموعه وزارت راه و شهرسازی تمایل نداشت.
وی خاطرنشان کرد: اولویت راه و شهرسازی تکمیل مسیر اصلی مشهد، بجنورد و جنگل گلستان است که اعلام شده ابتدا باید این محورها تکمیل و سپس به قطعات کنارگذرها پرداخته میشود.
این مسئول خاطرنشان کرد: برایناساس یک بازه زمانی طولانی از دست رفت و نتوانستهایم در این مدت ترافیک شهر فاروج را مرتفع کنیم.
وی بیان کرد: گفتنی است که در سال ۹۹ که طرح آغاز شد باتوجهبه زمان بر بودن کنارگذر مقرر شد که کمربندی برای رفع مشکل ترافیک میانی بین کنارگذر شمالی و شهر اجرا شود که در طرح بازنگری جامع شهر فاروج با کمربندی به طول تقریباً سه کیلومتر لحاظ شد.
رانندگان وسایل سنگین تمایلی به عبور از کمربندی ندارند
ذبیحی گفت: با لحاظشدن کمربندی امتیازاتی به مالکان در مجاورت کمربندی داده شد و این باعث شد که کار با سرعت بیشتری جلو رود و تاکنون یکهزار و ۳۰۰ متر از کار انجام شد.
وی افزود: همچنین یک قطعه دیگر که در حقیقت مسیر شرقی بود در دستور کار قرار گرفت که امید است که با نهاییشدن بازنگری طرح تفضیلی، کمربندی را به شکل کامل اجرا کنیم.
این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ترافیک را از مسیر بلوار بسیج به کمربندی هدایت میکنیم و در مواقعی که پیک ترافیک است این مسیر کمربندی را جایگزین داریم.
وی عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از رانندگان سنگین تمایلی به مسیر کمربندی ندارند و شاید یکی از دلایل اصلی ترافیک در شهر همین افراد هستند.
شهردار فاروج افزود: در شورای ترافیک حملونقل شهرستان موضوع را مطرح کردیم تا بتوانیم یک سری الزامات ترافیکی را مدنظر قرار دهیم که رانندگان تمایل بیشتری داشته باشند که از مسیر بلوار بسیج به سمت کمربندی بروند.
نتیجهگیری: احداث کمربندی در فاروج گامی مهم و ضروری برای کاهش بار ترافیکی و بهبود جریان حرکت در شهر محسوب میشود که باوجود آغاز پروژه از سال ۱۳۹۹ و پیشرفت قابلتوجه در اجرای آن، هنوز چالشهایی مانند عدم استقبال برخی رانندگان، بهویژه رانندگان وسایل سنگین از مسیر کمربندی، موجب ایجاد ترافیک سنگین در داخل شهر میشود.
اطلاعرسانی مناسب و تدوین قوانین الزامآور میتواند نقش مؤثری در هدایت رانندگان به استفاده از کمربندی داشته باشد و همچنین تکمیل کامل این طرح در آینده نزدیک، باتوجهبه برنامهریزیهای انجام شده، نوید کاهش چشمگیر مشکلات ترافیکی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان فاروج را میدهد.
همکاری مسئولان، رانندگان و مردم در حمایت و استفاده صحیح از این مسیر، کلید موفقیت این پروژه خواهد بود.
تهیه و تنظیم گزارش: نسرین داغستانی
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!