در حال بارگذاری
رئیس دانشگاه بجنورد خبر داد:

پذیرش دانشجو در ۸ رشته جدید دانشگاه بجنورد

شماره خبر : 1639 - https://asreatrak.ir/short/V5g3P

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: امسال دانشگاه بجنورد در هشت رشته جدید با آزمون دانشجو می‌پذیرد.

محمد شیخ‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: امسال دانشگاه بجنورد در هشت رشته جدید با آزمون در سه رشته  مقطع کارشناسی و پنج رشته جدید در مقطع ارشد با آزمون دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی پزشکی، مدیریت مالی، فرش در دانشکده هنر معماری و شهرسازی دانشگاه بجنورد دانشجو می‌پذیرد.  

رئیس دانشگاه بجنورد در مورد رشته‌های جدید اضافه شده در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: مهندسی نقشه برداری گرایش سیستم اطلاعات مکانی، مهندسی عمران گرایش مهندسی راه و ترابری، مدیریت منابع انسانی در گرایش مدیریت، مهندسی امور دامی و مهندسی زلزله از گرایش‌های عمران، پنج رشته جدیدی است که در مقطع ارشد دانشگاه بجنورد دانشجو می‌پذیرد.

شیخ‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه بجنورد پنج هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: در طی سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود تعداد دانشجوها به ۵ هزار و ۴۰۰ دانشجو افزایش یابد.

این مسئول با بیان اینکه تا سال گذشته  ۸۱ رشته در حوزه‌های مختلف گروه فنی مهندسی، هنر و علوم انسانی در این دانشگاه وجود داشت، گفت: از مهرماه امسال این تعداد به ۸۹ رشته می‌رسد که تمامی این رشته‌ها با آزمون پذیرش می‌شوند همچنین این دانشگاه در رشته هنر نزدیک به ۳۰ نفر هنرجو می‌پذیرد.

شیخ‌زاده بیان کرد: این دانشگاه در چهار دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و هنر پنج هزار دانشجو دارد.

گفتنی است دانشگاه بجنورد در سال ۱۳۸۴ با پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی ایجاد شد که در حال حاضر شمار رشته‌های آن به ۸۱  رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رسیده است.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات