در حال بارگذاری
رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد:

خرید ۲ هزار ۸۰۰ میلیاردی گندم در استان

شماره خبر : 1480 - https://asreatrak.ir/short/4ZRRj

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مراکز خرید گندم استان تا به ۲۵ مرداد ماه جاری دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گندم مازاد بر نیاز گندمکاران استان را خریداری کردند.

محمد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» اظهار کرد: در استان، طی فصل برداشت گندم امسال (از ابتدای آغاز برداشت گندم تا ۲۴ مرداد ماه جاری) گندمکاران استان به میزان ۱۶۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز فعال خرید گندم در استان تحویل دادند.

وی افزود: ارزش این میزان خرید گندم به دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که دسترنج و عایدی ۱۳ هزار خانوار گندمکار استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هرچند سازمان جهاد کشاورزی استان برای فصل برداشت امسال پیش‌بینی کرده بود که ۱۴۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از سوی کشاورزان به مراکز خرید گندم تحویل می‌شود، با این وجود، خوشبختانه تا ۲۴ مرداد ماه جاری گندمکاران استان ۱۶۱ هزار تن گندم از گندم مازاد خود را به مراکز خرید گندم استان تحویل دادند.

وی افزود: این میزان خرید در فصل برداشت امسال در مقایسه با فصل برداشت سال گذشته ۷۷ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: البته پیش‌بینی بر این است که میزان خرید گندم مازاد گندم‌کاران استان در این فصل برداشت امسال به سه هزار میلیارد تومان برسد.

محمدزاده یادآور شد: تاکنون دولت ۲۷ درصد از مبلغ خرید گندم را به حساب بانکی گندمکاران استان واریز کرده است.

وی اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان به حساب این کشاورزان واریز شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: اکنون ۲۶ مرکز خرید تضمینی در استان در حال دریافت گندم از کشاورزان است که تعداد ۱۶ مرکز خرید در نقاط روستایی و دوردست استان راه اندازی شد که از این تعداد مرکز در حال حاضر ۱۱مرکز واقع در شهرستان‌های رازوجرگلان، فاروج، شیروان و بجنورد همچنان فعال بوده و کار خرید تضمینی گندم را از کشاورزان انجام می‌دهند.

انتهای خبر/ قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات