در حال بارگذاری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

خرید گندم در خراسان شمالی رکورد زد

شماره خبر : 1424 - https://asreatrak.ir/short/V9YJl

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال حدود ۱۶۰ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شد که با افزایش ۷۶.۶ درصدی خرید در مقایسه با مدت مشابه پارسال رتبه نخست کشور را دارد.

 به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛ محمد محمدزاده از افزایش بی‌سابقه خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی خبر داد و گفت: ارزش گندم خریداری شده ۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان است که معادل سه برابر اعتبارات تملکی تخصیص‌یافته استان است.

 وی در ادامه افزود: تا کنون ۶۳۹ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران تا تاریخ هفتم مرداد با حساب ۱۳ هزار و ۱۳۲ کشاورز واریز شده و ۲ هزار ۱۷۰ میلیارد تومان دیگر باقی‌مانده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: عملیات خرید تضمینی گندم در استان تا پایان شهریور ادامه دارد و با پیگیری‌های انجام شده تا پایان شهریورماه همه مطالبات پرداخت می‌شود.

این مسئول یادآور شد: نرخ خرید تضمینی گندم امسال به‌ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

وی گفت: امسال سطح زیر کشت گندم دیم در خراسان شمالی ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم آبی ۴۶ هزار و ۲۴۰ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود، گندم‌کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند این درحالی‌که تا کنون بیش از ۱۰ هزار تُن بیشتر از پیش‌بینی خریداری شده است.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات